2 آمریکایی دیگر در مرز ایران بازداشت شدند

۲۷ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۰۱ کد : ۸۴۱۲ سرخط اخبار
2 آمریکایی دیگر در مرز ایران بازداشت شدند

2 آمریکایی که در حال رصد مرزهای ایران بودند در عراق دستگیر شدند و منابع مطلع تاکید کردند که این 2 نفر از اعضای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هستند.

به گزارش ایرنا، نهرین نت نوشت: یک مقام امنیتی محلی در دیاله عراق گفت که دو شهروند آمریکایی که در حال تصویر برداری از یک مکان نظامی در شهر مندلی بودند بازداشت شدند.

این مقام عراقی گفت: مرکز بازرسی عراق دو آمریکایی را که با موتورسیکلت در حال عکس‌برداری از مکانهای نظامی و نقاط بازرسی در شهر مندلی در استان دیاله (شمال شرق عراق ) بودند دستگیر کردند.

بنابر این گزارش دو فرد مذکور هیچ گونه مدرکی که نشان دهد آنان روزنامه‌نگار و یا وابسته به جایی هستند همراه نداشتند.

این مقام عراقی گفت: این 2 آمریکایی به پلیس شهر مندلی تحویل داده شده و آنان به وزارت کشور منتقل شدند تا تحقیقات لازم در این باره انجام گیرد.

منابع مطلع به رادیو صدای عراق گفتند که به نظر می‌رسد دو شهروند آمریکایی در حال جاسوسی بودند و تحقیقات اولیه از آنان ثابت می‌کند که آنان با سفارت آمریکا در عراق در ارتباط باشند و به نظر می‌رسد که این دو فرد از اعضای سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) هستند و در منطقه مرزی در حال تصویر برداری از مناطق مرزی با ایران بودند.


برگزاری تظاهرات سکوت در مصر


ایسنا- اعضاى گروه "جوانان 6 آوريل" از گروه‌هاى مخالف مصر، در اعتراض به اقدامات نيروهاى امنيتى مصر عليه اين گروه در مرکز قاهره تظاهرات سکوت برگزار کردند.

محمد عادل، هماهنگ کننده‌ى اطلاع رسانى گروه "جوانان 6 آوريل" به خبرگزارى آلمان گفت: «اين تظاهرات سکوت، حامل پيام سياسى و هشدار به سيستم‌هاى امنيتى است چرا که سيستم‌هاى امنيتى با دنباله‌روى از سياست گروگان‌گيرى، اعضاى اين گروه را دستگير کرده‌اند.»

وى ادامه داد: «نيروهاى امنيتى اخيرا به منزل يکى از اعضاى اين گروه حمله کردند و زمانى که وى را در منزلش نيافتند، برادرش را دستگير کرده و شب وى را آزاد نمودند.»

اين مسئول گروه 6 آوريل تصريح کرد: «پليس 15 عضو گروه را از ابتداى آغاز جمع‌آورى امضا در خصوص بيانيه "با هم تغيير خواهيم داد" محمد البرادعى مدير کل سابق آژانس بين‌المللى انرژى اتمى و رهبر گروه "جمعيت براى تغيير" دستگير کرده‌اند.»

اعضاى اين گروه در برابر ديوان عالى قضايى در مرکز قاهره تظاهرات سکوت برگزار کردند.

تظاهر کنندگان دست نوشته‌هايى در دست داشتند که بر روى آن‌ها نوشته شده بود "اعضاى ما خط قرمزند" "ما تروريسم نيستيم".

اين در حالى است که مخالفان مصرى، برگزارى انتخابات در فضايى شفاف و به دور از تقلب را خواستار شده‌اند.

گروگانگیری در سفارت ترکیه در تل‌آویو

مردی که در شهر تل آویو به زور وارد سفارت ترکیه شده بود پس از زخمی شدن به ضرب گلوله، دستگیر و به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش بی بی سی، یک مقام اسرائیلی گفت که دو نفر توسط این مهاجم گروگان گرفته شدند اما بعدا آزاد شدند.

به گفته این مقام، گروگانگیر توسط محافظان مسلح سفارت تیر خورد.

وزارت خارجه اسرائیل ادعا کرد مرد مهاجم یک فلسطینی اهل کرانه باختری به اسم ندیم اینجاز است

در جریان حادثه پلیس اسرائیل ناحیه را مسدود کرد اما گفت که مساله توسط محافظان مسلح سفارت رسیدگی می شود.

در تصاویر تلویزیونی منتشر شده، پلیس اسرائیل و آمبولانس ها در اطراف ساختمان سفارت در خیابان هایارکون در نزدیکی ساحل دیده می‌شوند.

وزارت خارجه ترکیه گفت که مهاجم هنگام ورود به سفارت در عصر سه شنبه حامل یک چاقو، یک قوطی بنزین و یک سلاح اسباب‌بازی بود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که اوضاع سفارتخانه تحت کنترل است و همه خدمه آن سالم و در امان هستند.

روابط ترکیه و اسرائیل از ماه مه، زمانی که نه ترک در حمله کماندوهای اسرائیلی به یک کاروان کشتی های امدادرسانی در راه نوار غزه کشته شدند، متشنج بوده است.

یک افسر اسرائیلی، شاهد جدید پرونده حریری

يک شاهد جديد در پرونده ترور رفيق الحريرى که گفته وکيل است و قبلا افسر ارتش رژيم صهيونيستى بوده،‌ گفته است: اطلاعاتى در خصوص ترور الحريرى در اختيار دارد.

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبکه فلسطين اليوم، اين شاهد جديد گفته است که اطلاعاتى از داخل اسرائيل و لبنان در خصوص ترور رفيق الحريرى، نخست وزير اسبق لبنان در 14 فوريه سال 2005، در اختيار دارد.

وى اعلام آمادگى کرده که اطلاعات خود را در مورد انفجار روز 14 فوريه در اختيار مسئولان قرار دهد.

اين فرد از طريق سفارت لبنان در پراگ (پايتخت جمهورى چک) خواستار پناهندگى سياسى در لبنان شده است.

سفارت لبنان در پراگ فورا از وى خواسته است که پراگ را ترک کند و درخواست پناهندگى سياسى‌اش را در لبنان ارائه کند.

سفارت لبنان در پراگ به اين شخص ابلاغ کرده است که مسئول رسيدگى به اين اقدام نيست و اين اطلاعات را از طريق کاردار سفارت به لبنان فرستاده است و اين اطلاعات به وزارت امور خارجه لبنان فرستاده شده است.

اين شخص منتظر دستورات لازم در اين زمينه است.

اين در حالى است که مديرکل وزارت امور خارجه لبنان، اين اطلاعات را به وزارت کشور ارائه کرده است و مسئول ارائه اطلاعات وزارت خارجه به نخست وزير نيز بررسى‌هايى را صورت داد، اما مديرکل وزارت خارجه لبنان آن را به نخست وزيرى ارائه نکرد و اين اطلاعات تنها به وزارت کشور ارجاع داده شد.

روزنامه الديار لبنان که اين خبر را منتشر کرده است، معمولا اخبار تاييد شده را منتشر مى‌کند.

اين روزنامه نخستين روزنامه‌اى بود که اطلاعات در مورد سرتيپ "غسان الجد" را منتشر کرد.

اين روزنامه نوشته است که اين فرد خواهان برگزارى کنفرانس خبرى در خصوص اطلاعاتى است که در اختيار دارد. اين روزنامه نوشته است: پيگيرى اين مساله از سوى لبنان و پراگ به زودى واقعيت اظهارات اين شاهد جديد را مشخص خواهد کرد.

جایزه هنگفت برای عریان شدن دربرابر اوباما!

يک میلیاردر انگليسى براى فردى که در برابر رئيس جمهور امريکا لخت شود یک جايزه باورنکردنی تعيين کرد.

به گزارش آخرین نیوز الکى ديويد ميلياردر انگليسى اعلام کرد هر کسى در برابر باراک اوباما رئيس جمهور امريکا در حاليکه بر روى بدنش نام پايگاه اينترنتى "باتل کم"‌نوشته شده باشد لخت و برهنه شود ‌يک ميليون دلار جايزه خواهد گرفت .بنا به اعلام ساندى تايمز ،‌ الکى ديويد 45مين مرد ثروتمند انگليس است.

بر اساس گزارش روزنامه ايتاليايى زبان کوريره دلاسرا،دیوید در ابتدا صد هزار دلار براى انجام اين کار در نظر گرفته بود اما با توجه به استقبال کم مردم ‌تصميم گرفت تا مبلغ جايزه را بطرز فوق العاده ای افزايش دهد.

تا کنون نزدیک به 160 نفر‌ براى انجام چنين کارى اعلام امادگى و ثبت نام کرده اند. باتل کم پايگاه اينترنتى اين ميلياردر انگليسى است .

اين میلیاردر انگليسى درباره هدف خود از برگزارى اين مسابقه و انتخاب سوژه ای همانند رئيس جمهور امريکا گفت، اوباما شخصيتى جهانى است. من با او هيچ کینه و دشمنى ندارم.

مذاکرات سازش نتيجه‌اى نخواهد داشت

رئيس سابق اتحاديه نويسندگان جهان عرب مذاکرات سازش را باعث نزديکى هرچه بيشتر گروه‌هاى فلسطينى به هم دانست و گفت: "محمود عباس " در مذاکرات مستقيم سازش متحمل زيان خواهد شد.

"على عقله عرسان" در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به سفر آينده فرستاده ويژه کاخ سفيد به خاورميانه گفت: اين سفر هيچ تاثيرى بر روند مذاکرات آشتى ملى فلسطين ندارد. چرا که آمريکايى‌ها از حماس مى‌خواهند هر چه تشکيلات خودگردان فلسطين در روند مذاکرات صلح خود با رژيم صهيونيستى پذيرفته آن را بپذيرند. اين موضوعى است که مورد پذيرش حماس نيست.
وى با استقبال از مذاکرات آشتى ملى فلسطين گفت: اين مذاکرات بايد بر اساس دستاورد مثبتى براى ملت فلسطين باشد. همچنين حماس مجبور نشود که تمام نتايج مذاکرات صلح تشکيلات خودگردان فلسطين با رژيم صهيونيستى را بپذيرد و قضيه فلسطين به نفع اسرائل تمام بشود.
رئيس سابق اتحاديه نويسندگان جهان عرب درباره مذاکرات سازش مستقيم بين تشکيلات خودگردان با رژيم صهيونيستى تصريح کرد: به نظر من "محمود عباس " رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در مذاکرات مستقيم صلح با رژيم صهيونيستى که در آينده نزديک برگزار خواهد شد، متحمل زيان خواهد شد و اين موضوعى است که سبب نزديکى گروه‌هاى فلسطينى به يکديگر مى‌شود.
وى با تاکيد بر اينکه ملت فلسطين در سال‌هاى آينده فقط داراى يک دولت خواهد بود، گفت: امکان ندارد دو دولت بر مناطق فلسطينى حاکم شود زيرا اين موضوع سبب تضعيف هر دو دولت مى‌شود. البته اسرائيل اجازه نمى‌دهد که حماس سکان اداره دولت واحد فلسطينى يا هر جريانى که بيشتر از آرمان‌ فلسطين دفاع مى‌کند به دست گيرد. در واقع تشکيل دولت واحد فلسطينى به اوضاع بين‌المللى، جهان عرب و منطقه بستگى دارد.
وى با اشاره به کارشکنى غرب در قبال دولت منتخب حماس تصريح کرد: چنانچه طى يک روند دموکراتيک در سال‌هاى آينده هم حماس به قدرت برسد و زمام امور دولت واحد فلسطينى را به عهده بگيرد، غرب و رژيم صهيونيستى در برابر آن خواهند ايستاد. اين موضوع نشان مى‌‌دهد هر دولتى که داراى گرايش‌هاى اسلامى باشد مورد پذيرش غرب نيست.
على عقله عرسان دولت آينده فلسطينى را برآمده از يک ائتلاف ملى دانست و گفت: اين دولت بايد بر اساس تفاهم تمام گروه‌هاى سياسى فلسطينى تشکيل شود تا نمايانگر ائتلاف ملى فلسطينى‌ها باشد. چرا که با توجه به اختلافاتى که بين گروه‌هاى فلسطينى از جمله فتح و حماس وجود دارد، نمى‌تواند يکى از آن بر ديگرى حاکم باشد.


نظر شما :