اعضای خانواده «معمر قذافی» فرار کردند

۳۰ بهمن ۱۳۸۹ | ۲۲:۴۹ کد : ۱۰۳۸۲ سرخط اخبار
اعضای خانواده «معمر قذافی» فرار کردند

اخبار رسیده از طرابلس، پایتخت لیبی، حاکی از آن است که خانواده «معمر قذافی»، رهبر این کشور که بیش از 42 سال است بر مسند قدرت تکیه داده، عصر روز گذشته، لیبی را به محل نامعلومی ترک کردند.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، در همین حال، برخی پایگاه های خبری لیبی، صبح امروز از استعفای دسته جمعی شماری از اعضای شورای رهبری انقلاب لیبی خبر دادند.

بنا بر این گزارش، این افراد علت استعفای خود را رفتار وحشیانه با تظاهرکنندگان و آمار بسیار کشته شدگان و زخمی های اعتراضات چند روز اخیر در این کشور اعلام کردند.

 این خبر در حالی اعلام شد که تنها در درگیری های روز گذشته تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی در شهرهای این کشور، دست کم 46 تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

گفتنی است، شب گذشته نیز شبکه خبری الجزیره قطر، از سقوط شهر «بیضاء» در جنوب لیبی به دست اعتراض کنندگان خبر داد و گفت: دولت لیبی با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات خود، مانع از حضور شبکه های خبری و خبرنگاران در شهرهای این کشور می شود.

ارتش مصر فیسبوکی شد

مهر- شورای عالی نیروهای مسلح مصر که پس از برکناری مبارک اداره امور این کشور را بر عهده گرفته است، صفحه جدیدی را در شبکه اجتماعی فیسبوک ایجاد کرد.

به گزارش روزنامه البیان، با توجه به نقش تعیین کننده فیسبوک در تحولات اخیر مصر که به کناره گیری "حسنی مبارک" پس از 30 سال از قدرت منجر شد، نظامیان این کشور برای ارتباط با قشر جوان مصر تصمیم به ایجاد صفحه ای در این شبکه اجتماعی گرفتند.

ارتش مصر که از 48 ساعت پیش این صفحه را با عنوان "شورای عالی نیروهای مسلح مصر" در فیسبوک ایجاد کرده، بر این مسئله تاکید ورزیده که به تمام سوالات مردم طی 24 ساعت پاسخ می گوید.

گفته می شود تنها پس از 24 ساعت از راه اندازی این صفحه 48 نفر عضو آن شده اند. دو تن از کاربران مصری نیز در پیامهایی جداگانه اعلام کرده اند: از ارتش برای راه اندازی این صفحه تشکر می کنیم. این راه خوبی برای ارتباط با جوانان و گام برداشتن به جلو است. ما از مدتها پیش در انتظار این چنین اقدامی بودیم.

"یاسر عبدالعزیز" تحلیلگر مصری در این باره به رویترز گفت: ارتش مصر در برهه اخیر پس از کناره گیری مبارک توانمندی قابل توجهی در فهم شرایط سیاسی کشور داشته است.

گفته می شود ارتش مصر در روزهای اخیر به طور گسترده ای از سیستم ارسال پیام کوتاه در جهت ارتباط با مردم و همکاری آنها در امور کشور استفاده کرده است.

این در حالی است که گام نهادن ارتش مصر در فیسبوک با توجه به اینکه جرقه قیانهای تونس و مصر و در روزهای اخیر یمن، لیبی و بحرین از این شبکه اجتماعی زده شده است، قابل توجه به نظر می رسد.

اعلام آماده‌باش نظامی در لبنان

ایرنا- به دنبال بالاگرفتن تنش لفظی میان لبنان و رژیم صهیونیستی و تهدید مقاومت به آزادسازی منطقه ’جلیل’ در شمال در صورت هجوم این رژیم به لبنان، خط مرزی میان لبنان و سرزمین های اشغالی شاهد تحرک و آماده باش نیروهای صهیونیستی و ارتش لبنان بود.

به دنبال تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی به ویژه ’ایهود باراکوزیر جنگ این رژیم مبنی بر وارد شدن مجدد به جنوب لبنان و نیز واکنش مشابه سید ’حسن نصرالله’ دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان دیروز خود مبنی بر احتمال آزادسازی شمال فلسطین اشغالی در صورت وقوع جنگ از سوی این رژیم توسط رزمندگان مقاومت، مناطق مرزی لبنان با سرزمین های فلسطین اشغالی، امروز پنج شنبه شاهد حالت آماده باش نظامیان رژیم صهیونیستی بود.
این درحالی است که ارتش لبنان نیز به حالت آماده باش درآمده است و نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان هم تدابیر امنیتی را جهت جلوگیری از بروز هرگونه اشکال احتمالی به عمل ‌آورده اند.
نیروهای یونیفل جهت کسب اطلاع از وضعیت موجود، طی تماس با فرماندهان ارتش لبنان و نظامیان ارتش صهیونیستی آنها را به خویشتن داری دعوت کرده اند.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز در طول خط مرزی لبنان با فلسطین اشغالی، گشتی های خود را حرکت داده و تجهیزات نظامی را در مناطق مرزی به حالت آماده باش درآورده است. عده ای از عناصر وابسته به یگان مهندسی نظامی ارتش صهیونیستی هم اقدام به نصب کابل هایی در زیر سطح زمین جهت وصل آ نها به پایگاه های مرکزی ارتش کرده اند.
نظامیان ارتش صهیونیستی همچنین اقدام به عملیات گشت، شناسایی و مراقبت نقاط مرزی میان لبنان و فلسطین اشعالی نموده اند.
گزارش خبرنگار ایرنا از جنوب حاکی است، صبح امروز پنج شنبه، 20 سرباز رژیم صهیونیستی در نقطه’الثغره’ مقابل منطقه العدیسه در جنوب لبنان که تابستان سال گذشته درگیری با ارتش لبنان صورت گرفته بود، مستقر شدند که در مقابل نیروهای ارتش لبنان و یونیفیل نیز موضع گیری کردند.
گفتنی است دو روز پیش باراک با رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از منطقه مرزی دیدار کرد و در میان نیروهای رژیم صهیونیستی گفت: شما آماده باشید؛ شاید بار دیگر بخواهیم به لبنان حمله کنیم.
سید حسن نصرالله هم چهارشنبه شب در واکنش به این سخنان گفت: بیست سال پیش کسی از مقامات رژیم صهیونیستی بر این باور نبود که حزب الله و مقاومت بتواند شمال فلسطین(در لبنان) را به تصرف خود درآورد.
وی خطاب به رزمندگان مقاومت اسلامی گفت: آماده روزی باشید که اگر جنگی بر لبنان تحمیل شود، شاید فرماندهان مقاومت از شما بخواهند که بر مناطق جلیل(در فلسطین اشغالی) مسلط شده و آنجا را به تصرف خود درآورید.
میشل سلیمان’رییس جمهور لبنان هم امروز گفت: اگر اسرائیل به این دل خوش کرده که کشمکش میان گروه های لبنانی برای تشکیل دولت جدید روزنه ای برای نفوذ آنها بوجود آورد، دچار اشتباه شده چرا که لبنانی ها با ارتش،مردم و مقاومت آماده پاسخ گویی به هرگونه تهدیدات علیه امنیت و ثبات لبنان هستند.
 

 آزادى 230 زندانى سياسى مصرى

رسانه های خارجی از آزادی 230 زندانی سیاسی مصر توسط شورای عالی نیروهای مسلح این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، مسئولان مصر در راستای پاسخ به خواسته های مردم انقلابی مصر 240 تن از زندانیان سیاسی را آزاد کردند.

شورای عالی نیروهای مسلح مصر در عین حال در بیانیه ای اعلام کرد که هرگز به مردم اجازه نخواهند داد به اعتصاب ادامه دهند چرا که این امر به اقتصاد کشور لطمه وارد می کند.

خاطرنشان می شود حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر 3 هفته پس از اعتراضات مردم این کشور شامگاه 22 بهمن از سمت خویش استعفا کرد و امور کشور را به شورای عالی نیروهای مسلح واگذار کرد. شورایی که به عقیده منابع اروپایی لحظه به لحظه از "عمر سلیمان" معاون حسنی مبارک دستور می گیرد.

لحظه فرار حسنی مبارک + عکس

شبکه تلویزیونی CBS ایالات متحده آمریکا صبح امروز فیلم چند دقیقه ای از لحظه فرار «حسنی مبارک» از قاهره را پخش کرد.
به گزارش برنا، پس از گذشت حدود ۱۸ روز از قیام ضد دولتی مردم مصر بر ضد حکومت ۳۰ ساله دیکتاتور این کشور "حسنی مبارک"، وی سرانجام روز جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ (۱۱ فوریه ۲۰۱۱) به خواسته مردم کشورش تن داد و با کناره گیری از سمت خود قدرت را به شورای ارتش واگذار کرد.
در همین راستا شبکه تلوزیونی CBS ایالات متحده آمریکا صبح امروز فیلم چند دقیقه ای از لحظه فرار "حسنی مبارک" از قاهره را پخش کرد. این تصاویر اولین تصاویر از لحظه فرار "مبارک" از قاهره است.

     

گفتنی است محل پنهان شدن "حسنی مبارک" تا به این لحظه مشخص نیست اما شواهد موجود نشان می دهد که وی به احتمال زیاد در ویلای شخصی خود در منطقه شرم الشیخ پنهان شده است.

اعلام زمان بازگشت پادشاه عربستان به کشورش

به گزارش صفحه عربی تابناک، "محمد بن عبدالرحمن البشر" سفیر عربستان سعودی در مراکش طی اظهاراتی فاش کرد که "ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه عربستان طی یکی دو روز آینده به کشورش باز خواهد گشت.
وی در ادامه افزود: من حدود 15 دقیقه پیش داشتم با "ملک عبدالله" صحبت می کردم. دوران نقاهت وی به پایان رسیده و حال او اکنون بسیار خوب است از همین رو قرار است در کمتر از 48 ساعت آینده به خاک وطنش باز گردد.
"
محمد بن عبدالرحمن البشر" همچنین گفت: طی چند روز اخیر برخی اخبار و شایعات در مورد مرگ "ملک عبدالله" در رسانه های مختلف جهان منتشر شد اما بنده به طور قاطع تکذیب می کنم.

اسراييل مسئوليت استاکس‌نت را پذيرفت

فارس- يک ويديوى تازه منتشر شده از جانب منابع اسراييلى تأييد مى‌کند که طراحى ويروس استاکس نت پروژه نهادهاى نظامى و امنيتى اين رژيم بوده است.
به گزارش سايت ايران هسته‌اى، اين ويدئو که در مراسم توديع گابى اشکنازى از رياست ستاد ارتش اسراييل پخش شده و به بيان خلاصه فعاليت‌هاى وى اختصاص دارد، حمله به رآکتور اتمى الکبار سوريه در سال 2007 و انتشار ويروس استاکس نت را که اسراييلى‌ها ادعا مى‌کنند به برنامه غنى‌سازى ايران صدمه زده، به عنوان دستاوردهاى اشکنازى معرفى مى‌کند.
اين مراسم روز چهارشنبه 27 بهمن 1389 برگزار شده است. روزنامه ‌هاآرتص در شماره روز پنجشنبه خود و طى گزارشى از اين مراسم نوشته است که تصاوير مربوط به اين دو عمليات بدون هرگونه تفسيرى رسمى در مراسم توديع اشکنازى پخش شد.
هاارتص که به دو زبان عبرى و انگليسى منتشر مى‌شود اين مقاله را فقط در صفحات عبرى زبان خود چاپ کرد. اسراييلى‌ها در حالى مسئوليت استاکس نت را پذيرفته‌اند که منابع متعدد از جمله يوکيا آمانو مديرکل آژانس و کارشناسان موسسه علوم و امنيت بين‌المللى تاييد کرده‌اند استاکس نت قادر به کند کردن برنامه غنى سازى ايران نبوده است. در عوض برخى منابع فنى در آمريکا و اروپا مى‌گويند استاکس نت به سيستم‌هاى صنعتى در آمريکا آسيب فراوانى زده است.

ایران حوادث خونين بحرين را محکوم کرد

سخنگوى وزارت امور خارجه کشورمان حوادث خونين در بحرين و برخورد خشونت آميز با مردم در حوادث اخير را محکوم کرد.
به گزارش فارس، رامين مهمان پرست سخنگوى وزارت امور خارجه کشورمان حوادث خونين در بحرين و برخورد خشونت آميز با مردم در حوادث اخير را محکوم و دولت بحرين را به خويشتندارى و عدم توسل به خشونت دعوت کرد.
سخنگوى وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانى از توسل به خشونت در قبال مردم اين کشور اظهار اميدوارى کرد که مطالبات مردم بحرين در تکميل فرايند سياسى اين کشور مورد توجه قرار گيرد و حق مردم در بيان ديدگاه‌هايشان به روشى مسالمت‌آميز محترم شمرده شود.

نظر شما :