مردم لیبی کنترل پایتخت این کشور را بدست گرفتند

۰۲ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۰۴۱۰ اخبار اصلی
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ مردم لیبی کنترل شهر طرابلس پایتخت این کشور را در دست گرفتند.
مردم لیبی کنترل پایتخت این کشور را بدست گرفتند

دیپلماسی ایرانی: به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ مردم لیبی کنترل شهر طرابلس پایتخت این کشور را در دست گرفتند و اکنون کمیته های مردم مسئولیت تامین امنیت در طرابلس را برعهده گرفتند.

نیروهای امنیتی لیبی از شهر طرابلس پایتخت این کشور عقب نشینی کردند. بسیاری از افسران پلیس در طرابلس به مردم پیوستند و مراکز پلیس تعطیل شده است؛ ساختمانهای دولتی در مرکز طرابلس پس از حمله مردم به آنها در حال سوختن است. این شبکه همچنین از آتش گرفتن ساختمان اصلی کمیته های انقلابی لیبی در طرابلس خبر داد.

بر اساس این گزارشف مردم لیبی در شهر طرابلس برای حرکت کردن به طرف محل اقامت معمر قذافی آماده می شوند. هزاران نفر از قبایل اطراف طرابلس در حال حرکت به طرف این شهر برای پیوستن به تظاهرکنندگان هستند.

فرودگاه بین المللی شهر بنغازی در لیبی به دست مردم افتاد. مردم شماری از مقامات دولتی و مزدوران رژیم معمر قذافی در این شهر را بازداشت کردند.

همچنین با خروج نیروهای امنیتی و ارتش از شهر اجادبیا در لیبی، مردم کنترل این شهر را در دست گرفتند؛ جنگنده های ناشناس، انبارهای مهمات و موشک در پایگاه نظامی اجادبیا را بمباران کردند.  


نظر شما :