مجله هفته/ در حاشيه خبرهاى ايرانى

۱۴ اسفند ۱۳۸۹ | ۰۲:۴۶ کد : ۱۰۵۵۲ اخبار اصلی
در اين صفحه مى خوانيد: رانندگی خطرناک مانند انجام عمل انتحاری است، بودجه 19 ميلياردى براى شوراى‌عالى ايرانيان خارج کشور، توضيحات آملى لاريجانى به کلينتون درباره شرايط دعا و...
مجله هفته/ در حاشيه خبرهاى ايرانى

بودجه 19 ميلياردى براى شوراى‌عالى ايرانيان خارج کشور

به گزارش فارس، دولت در لايحه بودجه 1390 کل‌کشور براى شوراى‌عالى امور ايرانيان خارج از کشور بودجه‌اى بالغ بر 19 ميليارد و 128 ميليون تومان در نظر گرفته است.

همچنين در متن لايحه پيشنهادى بودجه 90، دولت براى شوراى نظارت بر صدا و سيما 984 ميليون و 800 هزار تومان بودجه پيش‌بينى کرده است.

کار آمريکا تمام است اگر...

حجت‌الاسلام سيداحمد موسوى سفير ايران در سوريه در جريان بازديد فرماندهان ارشد کشور سوريه از ناوگروه اعزامى ايران به درياى مديترانه طى سخنانى با اشاره به اينکه ايران همواره پيام‌آور صلح و دوستى براى ملت‌هاى منطقه است، گفت: حضور نيروى دريايى ارتش در کانال سوئز و ورود به درياى مديترانه براى هيچ کشورى تهديد نيست و اين برخلاف اقدامات آمريکايى‌ها در پرورش ايده ايران هراسى است.

وى اين اقدام نيروى دريايى ارتش را حرکتى بزرگ و مايه فخر و مباهات ملت شريف ايران دانست و افزود: ناوگروه اعزامى اين نيرو با حضور مقتدرانه در کانال سوئز و ورود به درياى مديترانه با به اهتزاز در آوردن پرچم پر افتخار ايران اسلامى موجب حيرت همگان شد.

سفير ايران در سوريه گفت: امروز شاهد بهترين روابط در منطقه بين کشورهاى ايران و سوريه هستيم و اين خود نشانه شکست آمريکاست و همين روابط نقشه‌هاى استکبار را نقش بر آب کرده است. اگر در کنار ايران و سوريه، مصر و ديگر کشورهاى مسلمان قرار بگيرند کار آمريکا تمام است.

مرزهای رسمی کردستان به سه مورد افزایش می یابد

استاندار کردستان گفت: در راستای توسعه صادرات و مبادلات مرزی شمار مرزهای کردستان به سه مورد افزایش می یابد. این سه مرز رسمی رسمی شامل منطقه ویژه اقتصادی مریوان، سیرانبند بانه و سیف سقز است که زمینه تصویب آنها فراهم شده و هم اکنون کار ساماندهی این مرزها در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار مرز موقت در کردستان وجود دارد افزود: با مشارکت خود مردم استان تعداد تعاونی های مرزنشین در سطح کردستان افزایش پیدا کرد و این روند توسعه مبادلات مرزی و صادرات کالا به دنبال داشت که این رویه در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فرش های دستباف چینی در بازارهای ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف از حضور دست‌بافته‌های چینی، هندی و پاکستانی در بازار ایران خبر داد و گفت: واردات فرش دستباف غیرقانونی است.

اکبر هریسچیان به خبرگزارى مهر گفت: در حال حاضر فرش‌های تولیدی دیگر کشورها در خیابان‌های شهر به فروش می‌رسند در حالی که دو میلیون نفر به طور مستقیم در صنعت فرش دستباف کشور مشغول به فعالیت هستند و هر تعداد بازار کار برای آنها لاغرتر و کم سفارش‌تر شود، این افراد در مضیقه بیشتری قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش افزود: به دلایل بالا بودن قیمت تمام شده فرش های ایرانی نسبت محصولات دیگر کشورها، دستبافته های آنها به دلیل جذابیت قیمت، به صورت غیررسمی وارد بازار ایران می‌شود، در حالی که ایران سالانه تورم 10 تا 20 درصدی دارد، بنابراین قیمت تمام شده فرش‌های ایرانی گران‌‎تر از فرش تولیدی در این کشورها است.

اگر عربستان از پرسپوليسى‌ها انگشت‌نگارى کند مقابله به مثل مى‌کنيم

حسين ابراهيمى عضو کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس با اشاره رفتار سعودى‌ها در انگشت‌نگارى و مردمک‌نگارى از بازيکنان تيم فوتبال پرسپوليس که به اين کشور سفر کرده است، گفت: جمهورى اسلامى ايران به همه کشورها احترام مى‌کند و در عين حال اجازه بى‌احترامى را به هيچ‌کشورى نمى‌دهد. اگر عربستانى‌ها از بازيکنان پرسپوليس انگشت‌نگارى و چشم‌نگارى کنند، قطعا ايران با بازيکنان عربستانى مقابله به مثل خواهد کرد.

ابراهيمى در پايان گفت: همه کشورها به اينکه ايران اسلامى در اوج اقتدار قرار دارد اذعان دارند و عربستان نيز از اين قاعده مستثنى نيست.

اين گزارش حاکى است مسئولان فرودگاه جده پس از سه ساعت معطلى از پرسپوليسى‌ها خواستند تا چشم نگارى و انگشت نگارى شوند تا مجوز حضور در داخل جده را پيدا کنند.

توضيحات آملى لاريجانى به کلينتون درباره شرايط دعا

آيت الله آملى لاريجانى در جلسه روز یکشنبه مسئولان عالی قضایی با تمسخر اظهارات وزیر خارجه امریکا گفت: اخیرا وزیر خارجه امریکا خانم کلینتون در سخنانی راجع به جریانات داخل ایران از ضد انقلاب‌ محدودی که به خیابان ها آمدند تمجید کرده و از این افراد حمایت کرده و در ضمن آن گفته ما برای آنها دعا می‌کنیم! متاسفانه توجه نداشته است که دعا شرایط متعددی دارد.

رییس قوه قضاییه با اشاره به جنایت‌های امریکا در کشورهای منطقه تاکید کرد: کسانی که دستشان تا مرفق به خون انسان‌های بی‌گناه، جوانان، کودکان و زنان بسیاری در کشورهای اسلامی و غیراسلامی آلوده است، حالا ‌آمده‌اند و دعا می‌کنند برای پیروزی ضدانقلاب در کشور ما و آنان را شجاع می‌خوانند. این کسانی که در افغانستان با بمب های خودشان کودکان و مادران را به خاک و خون کشیده‌اند و در عراق خون هزاران هزار نفر را ریخته‌اند و هواپیمای مسافری ایران را با 300 نفر مسافر و خدمه با ناو خودشان در دریا هدف قرار دادند، حالا دعا می‌کنند و احتمالا امیدوارند دعایشان به آسمان هم برود.

روشنگرى سرلشکر صفوی درباره تحرکات تازه امارات

استاد دانشکده جغرافیای دانشگاه امام حسین گفت: طبق قوانین بین المللی اقدام هر یک از دولت های ساحلی برای ایجاد جزایر مصنوعی باید با اطلاع و هماهنگی دولت های ساحلی منطقه و با توجه به تبعات آن باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در چهارمین کنگره ملی جغرافیایی سیاسی و ژئوپلتیک در تالار امام علی دانشگاه تربیت مدرس افزود: احداث جزایر مصنوعی امارات عربی متحده، فاصله این کشور را با جزایر ابوموسی آخرین جزایر ایران، حدود ده کیلومتر کاهش می دهد. به نظر می رسد در صورت عملی شدن احداث جزایر مصنوعی امارات عربی متحده احتمال تغییر مرزهای آبی در سواحل خلیج فارس وجود دارد.

صفوی تاکيد کرد: امارات عربی متحده در نظر دارد با احداث این جزایر تغییر مرزهای دریایی را از نظر حقوقی پیگیری کند و در این راه از حمایت های قدرت های فرامنطقه ای نیز بهره برد. همچنین خلیج فارس از بزرگ ترین و متنوع ترین زیستگاه های جانوران دریایی است که احداث این جزایر مصنوعی اکوسیستم منطقه را به هم خواهد ریخت.

وى در ادامه با بیان اینکه امارات عربی متحده با طولانی کردن سواحل خود درصدد بین المللی کردن اختلافات خود با ایران بر سر جزایر سه گانه ایران در ابعاد بین المللی است گفت: بهترین و سریع ترین راه مقابله این است که بر مسائل زیست محیطی و اکوسیستم منطقه خلیج فارس تاکید کنیم چون احداث این جزایر اکوسیستم منطقه را به خطر می اندازد. همچنین باید دیپلماسی را فعال کنیم تا جلوی اتفاقات بعدی را بگیریم.

توزیع اولین کتاب بین الملل اقتصاد ایران در جهان

به گزارش مهر، بهروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران در مراسم رونمایی از اولین گزارش بین المللی اقتصاد ایران گفت: ‌کتاب بین المللی اقتصاد ایران در 87 هزار نسخه منتشر و به 120 کشور جهان به طور همزمان توزیع خواهد شد.

معاون وزیر اقتصادی اضافه کرد: 31 درصد نسخه های این کتاب در اروپا، 26 درصد در آمریکای شمالی، 21 درصد در خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیح فارس، 12 درصد در آسیا، 6 درصد در آفریقا و 4 درصد هم در سایر نقاط جهان توزیع خواهد شد.

وی هدف از تهیه و انتشار کتاب بین المللی اقتصاد ایران را جذب منابع مالی بین المللی برای رسیدن به اهداف کمی برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور، معرفی ظرفیت های اقتصادی ایران به سرمایه گذاران خارجی، حضور در بازارهای رقابتی تبلیغاتی بین المللی، مقابله با پروژه ایران هراسی در رسانه های غربی و تصویرسازی صحیح از ایران در رسانه های بین المللی اعلام کرد.

مصاحبه با محمود احمدی نژاد، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، ‌سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌ ‌محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، معاونان وزرا، ‌مدیران عامل 9 بانک، ‌مدیران تخصصی کشور در حوزه های اقتصادی‌، بیمه، ‌بورس، ‌نفت، ‌گاز، ‌کشاورزی، صنایع غذایی، صنعت و معدن،‌ خودرو سازی، ‌انرژی، بهداشت و درمان و 150 مدیر بخش خصوصی از محتویات این گزارش است.

رانندگی خطرناک مانند انجام عمل انتحاری است

آيت الله ناصر مکارم شيرازى با بیان اینکه در دین اسلام به احترام خون انسان بسیار تاکید شده است، گفت: در هیچ مکتبی به اندازه دین اسلام به احترام خون اسلام سفارش نشده است اما متاسفانه برخی با رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از این مساله به راحتی عبور می کنند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر کسی با وضع خطرناکی رانندگی کند و سبب کشته شدن خودش و دیگران شود، همچون کسی است که اقدام به کار انتحاری کرده و مسئول خون خود و دیگران خواهد بود.


نظر شما :