قذافى: مى روم ولى شرط دارد

۱۶ اسفند ۱۳۸۹ | ۲۱:۵۹ کد : ۱۰۶۰۶ اخبار اصلی
معمر قذافى با اعزام مذاکره‌ کننده‌اى به بنغازى براى آمادگى خود براى کناره گيرى از قدرت و رفتن از ليبى را اعلام کرد.

گزارش‌هاى خبرى حاکى از آن است که معمر قذافى با اعزام مذاکره‌ کننده‌اى به بنغازى براى گفتگو با اعضاى شوراى ملى موقت بر آمادگى خود براى کناره گيرى از قدرت و رفتن از ليبى تاکيد کرده است.

به گزارش ايسنا، روزنامه‌ى الشرق الاوسط - چاپ لندن - به نقل از منابع آگاه ليبى نوشت:‌ معمر قذافى، رهبر ليبى از طريق اين مذاکره کننده از مخالفان خواسته است خروج امن وى از کشور را فراهم کرده و تضمين کنند که هيچ خطرى وى و خانواده‌اش را تهديد نخواهد کرد.

به گفته‌ى اين منابع آگاه قذافى شرط کرده است که کنگره خلق ليبى (پارلمان قذافى) تشکيل جلسه دهد و در آنجا وى کناره‌گيرى‌اش را از قدرت اعلام نمايد و قدرت را به شوراى ملى واگذار کند مشروط بر اين که جان وى، خانواده و اموالش تضمين شود.

اين منابع افزودند: قذافى همچنين شرط کرده است اين شورا از وى براى خروج از کشورى که قصد عزيمت به آنجا را خواهد داشت حمايت نمايند، وى تحت پيگرد و تعقيب در خارج از ليبى قرار نگيرد و تحويل دادگاه‌هاى بين المللى داده نشود.

اين منابع افزودند:‌ در راستاى مقدمه سازى براى اين امر برخى اخبار درباره‌ى بيمارى قذافى و سکته‌ى مغزى شبيه سکته‌اى که چند سال پيش کرده، شايع شده است .

منابع اشاره‌اى به محتواى پاسخ شورا نکرده و تنها به اين نکته بسنده کرده‌اند که تاکنون هيچ پاسخ رسمى به خواسته‌ى قذافى چه مثبت و چه منفى مطرح نشده است.

اما افکار عمومى ليبى مخالف مذاکره‌ با قذافى تحت هر شرايطى هستند.

اين منابع همچنين فاش کردند که قذافى مقادير زيادى سلاح بين جوانان طرفدار خود در طرابلس توزيع کرده است.


نظر شما :