دو ناو ايرانى در عمان پهلو گرفتند

۲۵ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۰۷۰۴ سرخط اخبار
دو ناو ايرانى در عمان پهلو گرفتند



معاون حاکم امارات برکنار شد

به گزارش  پانا، روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس در شماره روز گذشته خود طی گزارشی از برکناری "عجیل محمد علی" 32 ساله، معاون شیخ "محمد بن راشد آل مکتوم" حاکم امارات متحده عربی خبر داد.


حمايت مالى قذافى از تبليغات انتخاباتى سارکوزى

يک منبع عربى در حزب "اتحاد براى جنبش مردمى"(حزب سارکوزى) از راز خطرناکى بين معمر القذافى و رئيس جمهور فرانسه پرده برداشت که افشاى آن به سقوط سارکوزى مى‌انجامد.

ناوگروه جمهوری اسلامی ایران که متشکل از ناو خارک و ناوشکن الوند است صبح امروز در بندر سلطان قابوس مسقط پهلو گرفت.

به گزارش مهر، این ناو گروه نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، با عبور از آبهای بین المللی کانال سوئز ، و آب ‌های دریایی مدیترانه در بندر لاذقیه در سوریه پهلو گرفته بود و پس از آن در مسیر بازگشت صبح امروز وارد بندر سلطان قابوس مسقط(عمان) شد.

حسین نوش آبادی سفیر کشورمان در مراسم استقبال از این ناوگروه گفت : این ناوگروه با مأموریت آموزشی و آشنایی دانشجویان و کارکنان دریادل نداجا، با آبهای آزاد با هدف تحکیم روابط و اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و مسلمان، پنجم بهمن حرکت خود را آغاز کرده بود که پس از انجام یک ماموریت بسیار حساس و موفقیت آمیز و عبور از کانال سوئز و توقف در بندر لاذقیه امروز وارد کشور دوست و برادر عمان شد.

لازم بذکر است این ناو گروه طی اقامت 3 روزه خود در بندر مسقط ضمن دیدار با برخی فرماندهان و مقامات نظامی عمان با دیپلمات ها و وابستگان نظامی و نمایندگان سیاسی کشورهای مقیم سلطنتی عمان دیدار خواهند داشت.

 پادشاه بحرین وضعیت فوق العاده اعلام کرد

لحظاتی پیش رسانه های خبری از برقراری وضعیت فوق العاده در این کشور به دستور پادشاه آن برای سه ماه به منظور پایان دادن به اعتراض های مردمی خبر داد.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام تلویزیون رسمی بحرین، "عیسی بن حمد آل خلیفه" برای سه ماه در بحرین وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

بحرین از یک ماه قبل شاهد برگزاری تظاهرات مردمی علیه خاندان سلطنتی این کشور بوده و در این مدت نیروهای امنیتی این کشور با خشونت تمام با معترضین برخورد کرده اند و در این راه از روز یکشنبه 22 اسفند نیز نیروهای عربی برای کمک به حکومت بحرین وارد این کشور شده اند.

هیلاری کلینتون: بحرین نیازمند اصلاحات سیاسی است

وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از اعزام نیروهای نظامی عربستان سعودی و امارات به بحرین اعلام کرد که این کشور نیازمند اصلاحات سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه آمریکا اعلام کرد که هیلاری کلینتون در جریان دیدار با "شیخ عبدالله بن زاید" همتای اماراتی خود در پاریس اعلام کرده که تمامی نیروهای بحرین و نظامیان اعزامی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به این کشور باید در برابر اعتراضات شهروندان بحرین خویشتندار باشند.به گفته این مقام آمریکا، کلینتون از اوضاع بحرین به شدت ابراز نگرانی و اعلام کرد که گزینه نظامی راه حل بحران این کشور نیست بلکه بحرین نیازمند اصلاحات سیاسی است.

 

خاطرنشان می شود عربستان سعودی و امارات برای مشارکت در سرکوب خونین قیام مردمی بحرین به این کشور نیرو اعزام کرده اند به طوری که عربستان تاکنون بیش از هزار و امارات 500 نظامی خود را روانه بحرین کرده اند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود در مورد علت برکناری وی، نوشت: مقامات ارشد امارات متحده عربی از "عجیل محمد علی" خواسته بودند که او از درون کاخ حاکم امارات برایشان اخبار و اطلاعاتی ارسال کند اما هنگامی که او با انجام چنین کاری موافقت نکرد، مقدمات برکناری وی را فراهم کردند.

دیلی تلگراف در ادامه با بکار بردن لفظ "جاسوسی"، نوشت: از "عجیل محمد علی" خواسته شده بود که از درون کاخ حاکم امارات "جاسوسی" کند و همین امر مقدمات برکناری وی را فراهم کرد. هدف اصلی از این جاسوسی کسب اطلاعاتی مهم و محرمانه از ماجرای عاشقانه یک شاهزاده اماراتی با یک دختر انگلیسی بوده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه افزود: ماجرای این داستان عاشقانه برای دولت انگلیس اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا می تواند از آن به عنوان اهرم فشاری علیه امارات متحده عربی استفاده کند، به ویژه اینکه این شاهزاده اماراتی توسط انگلیس ها شناسایی شده و قرار است در آینده ای نزدیک در یکی از دادگاه های انگلیس محاکمه شود.

به گزارش ايسنا به نقل از سايت فلسطين اليوم، اين منبع عربى حزب حاکم فرانسه اظهار داشت: اين راز خطرناک باعث سقوط حتمى نيکولا سارکوزى رئيس جمهور فرانسه و يا محاکمه وى مى‌شود.

وى در ادامه افزود: اين راز مربوط به حمايت مالى معمر قذافى، رهبر ليبى از تبليغات انتخاباتى سارکوزى در سال 2007 است.

گفته مى‌شود که قذافى در پى به رسميت شناختن شوراى ملى انتقالى مخالفان ليبى از سوى فرانسه تهديد به افشاى اين راز کرده است.

منبع عربى در حزب حاکم فرانسه عنوان داشت: نظام حاکم ليبى در مبارزات انتخاباتى سارکوزى در سال 2007 که به پيروزى وى مقابل سگولن رويال، نامزد حزب سوسياليست انجاميد، بيش از 50 ميليون دلار هزينه کرد.

اين منبع در ادامه تاکيد کرد: مبلغ مذکور به صورت نقد و نه به صورت حواله و يا چک به فرانسه فرستاده شد و اين اقدام با اين هدف صورت گرفت که در آينده، اين اموال در روند تحقيقات مالى ضبط و مصادره نشود.

اين منبع عربى همچنين تاکيد کرد: زياد تقى‌الدين، تاجر لبنانى‌الاصل و يکى از نزديکان رفيق الحريرى، نخست وزير اسبق لبنان و دو تن ديگر که يکى ايتاليايى و ديگرى ليبيايى بود، اين مبالغ را به نزديکان سارکوزى ارائه دادند.

وى در ادامه افزود: سيلويو برلوسکونى، نخست وزير ايتاليا نيز از اين اقدام مطلع بوده و شرايط را براى تسهيل اين روند آماده کرده بود.

اين منبع عربى در حزب سارکوزى در پايان تاکيد کرد: بخش ديگرى از اين راز خطرناک به دريافت حق کميسيون از سيف الاسلام قذافى، پسر رهبر ليبى توسط سارکوزى و اطرافيان وى در سال 2009 بازمى‌گردد که در چارچوب فروش جنگنده‌هاى فرانسوى از نوع رافائل صورت گرفت.


نظر شما :