قذافى: حمله کنيد متحد القاعده مى‌شوم

۲۵ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۰۷۱۴ اخبار اصلی
رهبر ليبى با تاکيد بر بى‌اعتمادى خود در کشورهاى غربى اعلام کرد که در صورت حمله غرب به ليبى با القاعده هم پيمان خواهد شد.

رهبر ليبى با تاکيد بر بى‌اعتمادى خود در کشورهاى غربى اعلام کرد که در صورت حمله غرب به ليبى با القاعده هم پيمان خواهد شد.

به گزارش ايسنا، معمر قذافى، رهبر ليبى در گفتگو با شبکه ان.تي.وى آلمان اظهار داشت: آلمان تنها کشور غربى است که مى‌تواند در بخش نفت در ليبى در آينده سرمايه‌گذارى کند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، وى در ادامه افزود: من اعتمادى به شرکت‌هاى نفتى غربى ندارم چرا که آنها عليه من توطئه کردند.

قذافى هم‌چنين تاکيد کرد: قراردادهاى نفتى در آينده با شرکت‌هاى روسى، چينى و هندى بسته خواهد شد. ما ديگر به غرب توجهى نمى‌کنيم.

رهبر ليبى در ادامه افزود: در صورت اين که کشورهاى غربى به ليبى حمله کنند با القاعده هم پيمان مى‌شويم و جهاد اعلام مى‌کنيم.

وى هم‌چنين تاکيد کرد: ما از موضع آلمان در قبال ليبى تشکر مى‌کنيم اين کشور موضع بسيار خوبى در قبال ما اتخاذ کرد. ليبى در آينده با شرکت‌هاى آلمانى همکارى خوبى خواهد داشت.

قذافى در ادامه افزود: من هيچ پستى در ليبى ندارم بنابراين نمى‌توان عليه من انتقاد کرد. آيا کسى اليزابت دوم، ملکه انگليس را به دليل اتخاذ سياست‌هايش نقد مى‌کند؟

وى هم‌چنين تاکيد کرد: آلمان بايد کرسى‌ دايمى در شوراى امنيت داشته باشد.

رهبر ليبى در ادامه حوادث صورت گرفته در کشورش را حوادثى بسيار کوچک توصيف کرده و تاکيد کرد: اين حوادث به زودى به پايان مى‌رسد. هيچ تظاهراتى در ليبى برگزار نمى‌شود.

وى همچنين تاکيد کرد: ما گروهک‌هاى مسلح وابسته به اسامه بن لادن، رهبر القاعده در شرق کشور را از بين مى‌بريم و همه مسائل به مسير طبيعى خود بازمى‌گردد.

قذافى همچنين عنوان داشت: اخبارى در مورد سرکوب تظاهرکنندگان منتشر شده است. اين اخبار دروغ است. من چه اقدامى انجام داده‌ام که اميد کشورهاى اروپايى و آمريکا را از بين برده‌ام؟

رهبر ليبى در ادامه تاکيد کرد: ما خواهان اعزام کميته‌ى تحقيقات در خصوص حوادث اخير در ليبى هستيم. تعداد کشته شدگان در اين حوادث 150 الى 200 تن است و نصف اين افراد را نيروهاى امنيتى تشکيل مى‌دهند.


نظر شما :