حمله به ایران؛ اقدامی ناممکن

۲۵ دی ۱۳۸۸ | ۱۵:۲۲ کد : ۱۱۳۷۵ نگاه ایرانی
نویسنده خبر: حسین شیخ‌الاسلام
حمله به ایران؛ اقدامی ناممکن
روزنامه امریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی شده که اسراییل خود را آماده جنگ با ایران می‌کند.
 
 در این گزارش آمده است: "در این هفته یک مانور جنگ "بیولوژیک" در تل آویو و دیگر شهرهای اسراییل اجرا می‌شود و از اواخر ماه گذشته میلادی (دسامبر) دولت اسراییل توزیع ماسک‌های ضد شیمیایی در بین شهروندان خود را آغاز کرده است. این همان تمهیداتی بود که دقیقا پیش از انجام جنگ‌های اول و دوم خلیج فارس، از سوی مقامات اسراییلی به مورد اجرا در آمده بود."
 
گفتاری از  حسین شیخ الاسلام، دیپلمات و تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی:
 
اسرائیل که در غزه محاصره شده بود چطور می‌تواند ایران را به حمله نظامی تهدید کند. اسرائیل در غزه در شرایطی ناموفق بود که سال‌ها در این منطقه حضور داشته و کلیه اطلاعات این منطقه را در دست داشت.
 
اسرائیل در غزه تنها با یک گروه فلسطینی با امکانات محدود که تحت محاصره نیز قرار داشت مواجه بود. تل آویو با پشتوانه کشورهای عربی به غزه حمله کرد اما نتواست کاری از پیش ببرد.
 
حمله اسرائیل به ایران در هیچ شرایطی متصور نیست، اسرائیل خود می‌داند که ایران توانایی حزب الله را تقویت کرده است. آنها نتوانستند در مقابل حزب الله موفق باشند حال چگونه می‌توانند با ایران وارد عمل شوند؟
 
ایران کشوری بزرگ با جایگاهی استراتژیک و توانایی‌های فراوان است، این کشور از پشتوانه مردمی و قدرت نظامی و دفاعی بالا برخوردار است و به نظر نمی‌رسد که اقدام نظامی علیه ایران امکان پذیر باشد.
 
اشاره رسانه‌های غربی به انجام تمهیداتی در داخل اسرائیل که پیشتر تنها در مورد دو جنگ خلیج فارس انجام گرفته بود نشانه استفاده داخلی دولت اسرائیل از بزرگ نمایی تهدید ایران است. جامعه اسرائیل به سوی تند روی در حال حرکت است و این اقدامات در همین راستا قابل تحلیل است.
حسین  شیخ‌الاسلام

نویسنده خبر


نظر شما :