ارسال نماینده ویژه دانمارک نزد مخالفان لیبی

۱۸ فروردین ۱۳۹۰ | ۲۳:۲۲ کد : ۱۱۶۷۴ سرخط اخبار
وزارت امور خارجه دانمارک اعلام کرد که فرستاده‌ای ویژه نزد شورای ملی مخالفان لیبی جهت گسترش ارتباط با آنها خواهد فرستاد.

به گزارش ایسنا، لین اسپرسن، وزیر امور خارجه دانمارک طی یک پیام اینترنتی به خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که ارتباط خود را با شورای ملی انتقالی لیبی افزایش دهیم تا نسبت به فعالیت این شورا و طرحهای آن برای آینده آگاهی بهتری به دست آوریم.

اسپرسن افزود: بنابراین فرستاده‌ای ویژه تعیین کردیم که باعث می‌شود آگاهی بهتری درباره مخلفان لیبیایی به دست آوریم و در چگونگی پشتیبانی شورای ملی انتقالی در چارچوب روند سیاسی ما را یاری خواهد داد.

وزیر امور خارجه دانمارک با بیان اینکه این فرستاده در اسرع وقت راهی شهر بنغازی، پایگاه انقلابیون لیبی خواهد شد، اظهار کرد: تعدادی از شخصیتهای لیبی از جمله رهبران برخی قبایل هنوز موضع خود را در مورد درگیری میان طرفداران معمر قذافی، رهبر این کشور و انقلابیون مشخص نکرده‌اند.

دانمارک که در طرابلس سفارت ندارد، با فرستادن هواپیماهای جنگی اف-16 از اولین کشورهایی بود که تعهدات نظامی خود را نسبت به ائتلاف بین‌المللی علیه لیبی انجام داد.

اقدام اخیر این کشور نیز به معنای به رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی لیبی است.

این در حالی که پیش از این فرانسه و ایتالیا شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان تنها نماینده واقعی مردم این کشور به رسمیت شناخته‌اند.

کشورهای اسکاندیناوی بارها از قذافی خواسته‌اند که کناره‌گیری کند و از محاکمه وی در دادگاه بین‌المللی جنایی (لاهه) حمایت کرده‌اند.

نظر شما :