ادعاهای وزیردفاع آمریکا علیه ایران در عربستان

۱۸ فروردین ۱۳۹۰ | ۲۳:۳۶ کد : ۱۱۶۸۰ سرخط اخبار
فارس: وزیر دفاع آمریکا که برای دیدار با مقامات عربستان به ریاض سفر کرده بود، در ادعایی بدون دلیل و مدرک گفت ایران در امور بحرین و دیگر کشورهای خاورمیانه دخالت می‌کند.

به گزارش روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال "، "رابرت گیتس " دیروز چهارشنبه در ریاض پس از دیدار با "ملک عبدالله " پادشاه آل سعود بدون اینکه دلیل و مدرکی ارائه کند، مدعی شد: ما شواهدی داریم که ایران در تلاش برای بهره برداری از اوضاع بحرین است و همچنین مدارکی داریم مبنی بر اینکه ایران در حال گفت‌وگو درباره این است که چه‏کاری می‌تواند برای به راه انداختن مشکلاتی در دیگر نقاط انجام دهد.

وال استریت ژورنال نیز نوشت آقای گیتس اعلام نکرد که آمریکا چه مدرکی درباره مداخله ادعایی ایران دارد.

همان‎گونه که پیش بینی نیز می‌شد، گیتس گفته بود محور این دیدار ناآرامی‌های اخیر در کشورهای خاورمیانه، روابط دوجانبه و تاثیر گذاری ایران بر منطقه بود.

"جف مورل " معاون رسانه ای وزارت دفاع آمریکا درباره این دیدار گفته بود: آشکار است که محور اصلی دیدار گیتس از منطقه ایران است.

مورل در ادامه مدعی شد: ایران علاوه بر اینکه تهدیدی منطقه ای در راستای دستیابی به اهداف هسته ای، موشک‌های دوربرد بالستیک، در حال ایفای بازی با حوادث اخیر منطقه و تلاش برای استفاده از ناآرامی‌ها برای منافع خود است.

گیتس نیز در حالی مدعی دخالت ایران در بحرین می‌شود که آمریکا، کشورهای غربی و چند کشور عربی برای حمله به لیبی و به وجود آوردن عراقی دیگر بسیج شده‌اند و از سوی دیگر عربستان نیروهای امنیتی خود را برای سرکوب معترضین بحرین به این کشور اعزام کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در این سفر سران سعودی را از تداوم همکاری نظامی آمریکا با این کشور اطمینان داد.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا نیز گفت که گیتس اخبار خوبی درباره پیشرفت فروش تسلیحات به عربستان سعودی خواهد داد.

اما گیتس در راستای دخالت‌های آشکار و نهان آمریکا در منطقه پس از عربستان دیشب به طور سرزده وارد عراق شد تا با مقامات این کشور دیدار کند.

آمریکا حامی اصلی سناریوی ایران هراسی میان کشورهای منطقه است و سعی دارد تا با انحراف افکار عمومی از انقلاب‌های منطقه‌ای آنها را زمین‌گیر کرده و علاوه بر ابقای سلطنت‌های استبدادی بر اساس منافع خود در این کشورها، گام‌هایی را برای فشار هرچه بیشتر بر ایران بردارد.


نظر شما :