انتخابات نیجریه با حادثه تروریستی آغاز شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۱۷۱۹ سرخط اخبار

انفجار بمبی در یک حوزه اخذ رای و حمله به یک پاسگاه پلیس در نیجریه موجب شد، به انتخابات پارلمانی در این کشور لطمه بخورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، انفجار بمب به مرگ 12 تن انجامید و 26 زخمی بر جای گذاشت.

در حمله روز جمعه که تنها ساعاتی پیش از آغاز انتخابات پارلمانی نیجریه بود، به انتخاباتی که پیشتر هم دوبار به تعویق افتاده بود، لطمه زد.

گودلاک جاناتان رئیس جمهوری نیجریه با محکوم کردن این انفجار، آنرا "فجیع" خواند.

جزئیات این حمله و اینکه چه کسی مسوولیت آنرا پذیرفته است هنوز مشخص نیست اما سخنگوی آژانس مدیریت بحران نیجریه اعلام کرد: وضعیت در اینجا وحشتناک است.

این سخنگو افزود: مصدومان به بیمارستان منتقل شده‌اند. پلیس نیجریه نیز اعلام کرد، اعضای گروه جوانان ملی نیجریه برای بررسی لیست اسامی به حوزه انتخاباتی رفته بودند که این انفجار رخ داد.

جاناتان در بیانیه‌ای‌ اعلام کرد: اعضای این گروه در میان کشته شدگان هستند.

وی همچنین دستور افزایش تدابیر امنیتی را در حوزه های انتخاباتی صادر کرد.

امروز قرار بود انتخابات پارلمانی نیجریه برگزار شود و قرار بود انتخابات ریاست جمهوری هفته بعد و انتخابات فرمانداری در 26 آوریل برگزار شود.

در ادامه بیانیه رئیس جمهور نیجریه آمده است: اجازه ندهید خشونت مانع از حضور شما در انتخابات شود. حمله افراد مسلح به پاسگاه پلیس در شهر ثانی در ایالت برنو رخ داد و موجب زخمی شدن یکی از مهاجمان و گریختن بقیه آنها شد. پلیس نیجریه اعلام نکرد که آیا این افراد از اعضای پلیس و یا کمیسیون برگزاری انتخابات بودند یا خیر.

پس از دو بار به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی، رای گیری امروز در بیشتر شهرهای نیجریه آغاز می شود. پیش از انفجار روز جمعه دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، بیش از 85 تن در خشونت‌های پیش از انتخابات نیجریه کشته شده‌اند.



نظر شما :