آغاز تحقق پیش‌بینی سفیر ایران درباره منافقین

۲۰ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۱۷۲۴ سرخط اخبار
سفیر جمهوری اسلامی ایران، سه ماه پیش، در مصاحبه ای پیش بینی کرده بود دولت عراق در کمتر از یک سال، بساط گروهک تروریستی منافقین را جمع کند.

به گزارش  مشرق، حسن دانایی فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، روز دوشنبه، 20 دی ماه سال 1389 در گفت وگویی با روزنامه همشهری، تأکید کرده بود که دولت عراق بزودی بساط منافقین را جمع می کند.

وی با بیان اینکه اعضای گروهک تروریستی منافقین در منطقه اشرف، کاملاً محدود و محصورند، گفته بود: ارتش کنونی [عراق] کاملاً آنجا حضور دارد و شرایط بسیار ویژه‌ای حاکم است.

دانایی فر با بیان اینکه فشارهایی از بیرون بخصوص از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها وجود دارد که دولت عراق اینها را بیرون نکند، افزوده بود: به‌نظر می‌رسد که دولت عراق مصمم است که بساط منافقین را به‌زودی جمع کند که فکر نمی کنم به یک سال برسد.

وی با اشاره به این خبر که جمهوری اسلامی ایران رسماً اعلام کرده است که یک گروه 38 نفره و یک گروه 42 نفره از منافقین حاضر در پادگان اشرف هستند که مجرمند، خاطرنشان کرده بود: دولت عراق هم گروهک منافقین را در کنار استخبارات و ارتش، از ارکان سه‌گانه حکومت صدام می‌داند که استخبارات و ارتش صدام منحل شدند اما منافقین فقط محدود شدند.

سفیر کشورمان در بغداد همچنین با اشاره به اینکه مشکل اصلی منافقین این است که اینها را کسی در دنیا نمی‌پذیرد، تصریح کرده بود که اروپایی‌ها حاضر نیستند اینها را بپذیرند و آمریکا هم اینها را عنوان گروه تروریستی اعلام کرده است و هیچ‌کس حاضر نیست این کار را انجام دهد چون پیامدهای امنیتی، سیاسی و حتی اجتماعی مضری برای آن کشور‌ها دارد.

نظر شما :