عربستان کشتی‌های جنگی از آمریکا خریداری می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۱۷۲۷ سرخط اخبار

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که عربستان قصد دارد به زودی کشتی‌ها و تجهیزات جنگی دریایی از واشنگتن خریداری کند.

به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری "رویترز "، "کاتی مولر "، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد عربستان از واشنگتن خواسته است قیمت کشتی‌های جنگی مجهز به سیستم کامل دفاع هوایی و موشکی و بالگردها و قایق‌های گشتی و زیر بناهای ساحلی را در اختیارش قرار دهد.

این مقام آمریکایی تاکید کرد نیروی دریایی آمریکا در ژوئن گذشته درخواست عربستان برای خرید کشتی‌های جنگی و دیگر تجهیزات نظامی را از وزارت دفاع عربستان دریافت کرده است و ماه آینده نیز گزارشی از قیمت این تسلیحات به عربستان ارائه می‌دهد.

مسئولین اجرایی شرکت صنایع اسلحه‌سازی لوکهید مارتن دیروز جمعه به نقل از مقامات نیروی دریایی آمریکا گفتند: هزینه مرحله اول از آنچه برنامه توسعه نیروی دریایی عربستان خوانده شده است بالغ بر 20میلیارد دلار است و احتمال می‌رود که این شرکت بر سر این گونه درخواسته‌ها رقابت کند.

"
باراک اوباما "، رئیس جمهور آمریکا در اکتبر گذشته معامله پیشنهادی فروش تسلیحات به عربستان با هزینه بالغ بر 60میلیارد دلار در طول مدت 15 تا 20 سال آینده به کنگره ارائه داد.
این بزرگ‌ترین معامله تسلیحاتی آمریکا است که شامل فروش 84 هواپیمای اف15 جدید از نوع بوئینگ و پیشرفته کردن هفتاد جنگنده دیگر از نوع اف15 عربستان است.

بر اساس این قرارداد آمریکا سه نوع باگرد و 150موشک ضدتانک از نوع گافلین نیز به عربستان خواهد فروخت.

طبق اعلام کنگره آمریکا، عربستان طی چهارسال (2005تا2008) بزرگترین مشتری خرید سلاح از آمریکا بوده است که ارزش این خریدها به 2/11 میلیاد دلار می رسد.

این در حالی است که آمریکا همواره می‌کوشد تا ایران را به عنوان خطری برای کشورهای منطقه نشان داده و از این رهگذر، علاوه بر انحراف افکار عمومی منطقه از خطر رژیم صهیونیستی، تسلیحات خود را به کشورهای عرب منطقه بفروشد که اصولا آنها حتی روش استفاده از آن را نیز نمی دانند.



نظر شما :