رآکتور نیروگاه بوشهر نیمه دوم اردیبهشت بحرانی می‌شود

۲۰ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۵ کد : ۱۱۷۲۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان از بحرانی شدن رآکتور نیروگاه بوشهر در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی ظهر شنبه در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه اروگوئه در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت نیروگاه بوشهر افزود: امیدواریم رآکتور نیروگاه بوشهر 15 تا 20 اردیبهشت‌ماه امسال به مرحله بحرانی شدن برسد.

به گزارش ایسنا، جاگذاری بخشی از سوخت نیروگاه بوشهر که به علت برخی مشکلات فنی از قلب راکتور خارج شده بود از روز پنج‌شنبه آغاز شده است.

خبرگزاری ریانووستی روز جمعه به نقل از شرکت پیمانکار روسی نیروگاه اتمی بوشهر از سوخت‌گذاری مجدد در قلب این نیروگاه خبر داد.

همچنین خبرگزاری ایتارتاس از مسکو گزارش داد که کارشناسان روسیه بارگذاری سوخت نیروگاه بوشهر را در قالب عملیات راه‌اندازی فیزیکی نیروگاه آغاز کردند.

ایتارتاس به نقل از شرکت اتم استروی اکسپورت اعلام کرد پس از بارگذاری کامل، راکتور مونتاژ می‌شود و جریان برق اولیه و ثانویه آزمایش و فعالیت راکتور با حداقل ظرفیت قابل کنترل آغاز می‌شود.

خبرنگار ایسنا در این باره اطلاع یافت جاگذاری سوخت نیروگاه بوشهر از روز پنج شنبه مجددا آغاز شده است و این عملیات احتمالا دو هفته به طول می‌انجامد. بر این اساس انتظار می‌رود 15 تا 20 اردیبهشت ماه راکتور نیروگاه بوشهر در مرحله "بحرانی شدن" قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، مسوولان ایرانی به ویژه رییس پیشین سازمان انرژی اتمی و نظام ایمنی هسته‌یی کشور همواره اعلام کرده‌اند که اولویت ایران، ایمنی راکتور نیروگاه بوشهر و راه‌اندازی قابل اطمینان و ایمن این نیروگاه است.

خبرگزاری ایتارتاس همچنین روز جمعه عنوان کرد منابع ایرانی این خبر (سوخت‌گذاری مجدد در قلب نیروگاه بوشهر) را تائید می‌کنند.

ایتارتاس گزارش داد: 30 تن سوخت بارگذاری شده در قلب راکتور بوشهر بهمن ماه سال گذشته برای شست‌وشو از قلب راکتور خارج شده بود.



نظر شما :