واکنش اردن به اظهارات احمدی نژاد

۲۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۰۲:۲۴ کد : ۱۱۷۳۸ سرخط اخبار
مشایی و عبدالله دومیک منبع رسمی اردن به روزنامه "العرب الیوم" چاپ امان گفت که زمان سفر پادشاه اردن به تهران مشخص نشده است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه العرب الیوم می نویسد: این منبع رسمی اردنی این مطلب را در واکنش به اظهارات محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران مطرح کرد که گفته بود : "سفر پادشاه اردن به تهران به تعویق افتاده است."

این منبع رسمی اظهار داشت: زمان سفر عبدالله دوم پادشاه اردن به تهران تعیین نشده است که بخواهد با تعویق روبه رو شود. دعوت احمدی نژاد از عبدالله دوم پادشاه اردن برای سفر به تهران مورد پذیرش قرار گرفته اما زمان آن تعیین و مشخص نشده است.

این نخستین واکنش در اردن نسبت به اخبار سفر پادشاه این کشور به تهران است.

احمدی نژاد پیش از این در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: پادشاه اردن بنا به دلائلی سفر خود به تهران را عقب انداخت و این مسئله هیچ ارتباطی به انتشار یک مقاله یا فضاسازی رسانه ها ندارد.

ناصر جوده وزیر امور خارجه و ناصر الفایز رئیس پارلمان پیش از این مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شده و آن را محکوم کرده بودند.

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در آذرماه 89  به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه، با سفر به امان و دیدار با عبدالله دوم پادشاه اردن دعوتنامه احمدی نژاد را برای سفر به تهران تسلیم وی کرد.

این اقدام در همان مقطع با مخالفت جدی روبه رو نشد اما در دو ماه اخیر برخی از نمایندگان مجلس از قطعی شدن سفر پادشاه اردن به تهران برای مشارکت در جشن بین المللی نوروز خبردادند و به دنبال آن موجی از انتقادات و مخالفت ها نسبت به این سفر از سوی نمایندگان مجلس و برخی فعالان سیاسی مطرح شد.

مخالفان معتقدند در وضعیت کنونی وجود انقلاب هایی در کشورهای عربی و بروز اعتراضاتی در اردن ، دعوت از پادشاه این کشور اقدام مناسبی نیست.

در صورت سفر پادشاه اردن به تهران، این دومین سفر او به ایران پس از انقلاب اسلامی خواهد بود.


نظر شما :