واکنش عربستان به اظهارات صالحی

۲۲ فروردین ۱۳۹۰ | ۲۰:۰۸ کد : ۱۱۷۹۰ سرخط اخبار
وزیر خارجه عربستان در واکنش به اظهارات همتای ایرانی خود مبنی بر اشتباه ریاض در لشکرکشی به بحرین با تکرار ادعاهای گذشته ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره " قطر، "سعود الفیصل " در اظهاراتی خبری در واکنش به اظهارات "علی اکبر صالحی "، همتای ایرانی خود درباره دخالت عربستان در امور بحرین به دنبال لشکرکشی نیروهای سعودی به این کشور گفت: این اظهارات تنها موجب فتنه‌انگیزی و ناآرامی در منطقه می‌شود.

وزیر خارجه عربستان درباره ابراز نارضایتی مقامات ایرانی از کمک ریاض به دولت منامه برای سرکوب انقلابیون گفت: ما از ادامه سیاست ایران در دادن حق به خود برای دخالت در امور منطقه و کشورهای آن و نقض حاکمیت‌شان متاسفیم.

وی در ادامه ادعاهای خود با نادیده گرفتن لشکرکشی این کشور به بحرین برای سرکوب قیام مردمی که دخالتی آشکار در امور داخلی یک کشور با حاکمیت است، مدعی شد: واقعیت دخالت‌های ایران بزرگ‌تر از تلاش‌های این کشور در جعل و دروغگویی است.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان شنبه گذشته پس از دیدار و گفت‌و‌گو با «لوئیس المگرو» وزیر امور خارجه اروگوئه در نشست‌ مطبوعاتی با بیان اینکه سعودی‌ها راه خطایی را در پیش گرفتند، گفت: راه خطا، آثاری سلبی در آینده خواهد داشت. اصولاً فرق حق و باطل این است که حرکت باطل زود نمودار می‌شود ولی حق یک مقدار طول می‌کشد. مثل ساختن ساختمان است که طول می‌کشد تا برای افکار عمومی جهان روشن شود. باطل مثل تخریب یک ساختمان است.

وزیر خارجه افزود: ورود به بحرین یک امر باطلی بود. فکر می‌کنند مردم را سرکوب کردند ولی این نارضایتی‌ها و ناخرسندی‌ها در دل مردم خواهد ماند و یقیناً به سهولت نمی‌توانند از این اتفاق که رخ داده عبور کنند. این اشتباه بزرگی است که آنها مرتکب می‌شوند.

نظر شما :