واکنش مهمانپرست به اظهارات کویتی‌ها

۲۳ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۱۸۰۴ سرخط اخبار

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره اتهامات وارد شده از سوی مقامات کویتی علیه ایران خاطرنشان کرد: زنده کردن یک موضوع قدیمی و اتهام واهی فقط منافع رژیم صهیونیستی و حامیان ‌آن را تامین می‌کند و در راستای ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی منطقه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رامین مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ـ که صبح سه‌شنبه در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران سخن می‌گفت درباره اظهارات وزیر خارجه کویت که گفته بود انتظار اخراج دیپلمات‌های این کشور را از ایران نداشته است، گفت: چند نکته در مورد مسائلی که در منطقه رخ می‌دهد قابل توجه است. در پی بیداری که در بین ملت‌ها به وجود آمد و مردم در کشورهای مختلف به دنبال مطالبات خود هستند و توجه به این مطالبات و برآورده کردن خواسته‌های اکثریت جامعه حتما می‌تواند به اقتدار دولت‌ها کمک کند و راه‌حل رسیدن به اقتدار واقعی تامین مطالبات مردم و برخورداری از حمایت اکثریت مردم در هر جامعه‌ای است و حتما روش‌های غیر از آن و برخوردهای خشونت‌َآمیز مسیر انحرافی است که به نتیجه نخواهد رسید.

او ادامه داد: در پی حرکت‌های مردمی منافع رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی این رژیم به خطر افتاده است و احساس می‌کنم استقلال کشورها و مشارکت جدی مردم برای تعیین سرنوشت خودشان در منطقه حساس خاورمیانه و شمال آفریقا موجب از بین رفتن زیاده‌طلبی‌های آن‌ها خواهد شد. بنابراین به دنبال تغییر صورت مساله و ایجاد بحث‌های انحرافی هستند.

رژیم صهیونیستی و غرب به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی هستند

مهمان‌پرست گفت: یکی از موضوعاتی که رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به ویژه آمریکا دنبال می‌کنند ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی در منطقه است. آن‌ها فکر می‌کنند اگر کشورهای مستقل و مقتدری در منطقه ما باشند و رویکرد همکاری و همگرایی را در پیش بگیرند دیگر جایی برای آن‌ها نخواهد بود. بنابراین موضوعات انحرافی مسائل جعلی و تعقیب مواردی که منجر به ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی منطقه می‌شود را در دستور کار قرار داده‌اند. کشورهای منطقه باید زیرکی و درایت داشته باشند ترفندهای رژیم صهیونیستی را خنثی کنند و اسیر این فتنه‌ها نشوند.

اتهام واهی کویت به ایران فقط منافع رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد:‌ یکی از این موارد فتنه مربوط به داستانی می‌شود که حدود دو سال پیش در کویت مطرح شد و دادگاهی در آن‌جا اتهامی را به شکلی به برخی از اتباع ایرانی نسبت داد. همان زمان پیگیری شد و عکس‌العمل جدی نسبت به این اتهام داده شد و به دنبال آن مقامات کویتی چنین اتهامی را رد و تکذیب کردند.

اولویت سیاست‌خارجی ما همگرایی با کشورهای منطقه است

وی تاکید کرد: زنده کردن یک موضوع قدیمی و اتهام واهی فقط منافع رژیم صهیونیستی و حامیان ‌آن را تامین می‌کند و در راستای ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی منطقه است. انتظار ما برخورد هوشمندانه و با درایت با این گونه فتنه‌ها است. حتما اولویت سیاست‌خارجی ما پیگیری بحث همگرایی و مشارکت و تقویت همکاری با کشورهای منطقه برای تامین امنیت، ثبات و رشد کشورهای منطقه است.

مهمان‌پرست گفت: معتقدیم این بهترین راه برای خروج نیروهای بیگانه و کسانی است که منافع خود را به منافع کشورهای منطقه ترجیح می‌دهند و البته باید در نظر داشت هر کسی به هر کشوری که به منافع کشور ما یا اتباع کشور ما اتهامی را وارد کند و حرکتی را در جهت خلاف منافع ملی ما انجام دهد قطعا پاسخ شایسته و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت خواهد کرد.

 

نظر شما :