ضرب الاجل بغداد برای خروج منافقین از عراق

۲۳ فروردین ۱۳۹۰ | ۲۲:۳۶ کد : ۱۱۸۲۴ سرخط اخبار
دولت عراق به اعضای گروهک تروریستی منافقین هشدار داد که باید تا پایان سال 2011 این کشور را ترک کنند. 

به گزارش مهر به نقل از رویتزر، بدنبال درگیری ها در اردوگاه اشرف، دولت عراق روز دوشنبه از ضرب الاجل برای تعطیل کردن این اردوگاه تا پایان سال جاری میلادی و همچنین انتقال ساکنان آن به خارج از عراق خبر داد.

"علی الدباغ" سخنگوی دولت عراق در بیانیه ای ضمن اشاره به تروریستی بودن گروهک منافقین اعلام کرد: دولت عراق تصمیم قبلی خود برای بستن اردوگاه اشرف را اجرا خواهد کرد و ساکنان این اردوگاه تا پایان ماه دسامبر فرصت دارند که عراق را ترک کنند.

علی الدباغ گفت : این سازمان باید با همکاری سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی و با استفاده از همه ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک از خاک عراق خارج شود.

آسوشیتدپرس نیز به نقل از دباغ که پس از پایان جلسه دولت صحبت می کرد، می نویسد: عراق برای آنها گزینه‌ ای (برای ماندن) نیست.

درپی تلاش نیروهای عراقی در صبح روز جمعه 19 فروردین برای استقرار ایست بازرسی در اردوگاه اشرف، اعضای گروهک منافقین با آنها درگیر شدند که تعدادی کشته بر جا گذاشت.

روز گذشته یک مقام پلیس عراق گفت: این درگیری پس از آنکه اعضای این اردوگاه به نیروهای پلیس حمله کردند صورت گرفته است.

ارتش عراق می‌گوید نیروهای امنیتی در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز و سنگ پرانی ساکنان اردوگاه اشرف وارد عمل شدند.

در حالی که خبرگزاری رویترز از کشته شدن ۱۰ نفر در این درگیری خبر داد، رسانه‌های نزدیک به این گروهک تعداد کشته ها ۳۴ نفر و مجروحان حادثه را صدها نفر اعلام کردند و این در حالی است که ارتش عراق نیز تعداد کشته ها را 3 نفر برآورد کرده و نمایندگان سازمان ملل متحد نیز گفته اند که هنوز نتوانسته‌ اند وارد اردوگاه شوند.

روز یکشنبه سرهنگ "بَری جانسون" سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در عراق نیز گفت که ارتش آمریکا از دولت عراق خواسته تا اجازه دهد این ارتش به ساکنان اردوگاه کمک‌ پزشکی ارسال کند اما دولت عراق این درخواست را رد کرده ‌است.

گروهک منافقین اعلام کرده که انتظار آنها از نیروهای آمریکایی بیش از ارائه کمک های درمانی است.

نظر شما :