امریکا برای انتقال منافقین برنامه دارد

۲۴ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۱۸۳۲ سرخط اخبار

یک رسانه غربی مدعی برنامه آمریکا برای انتقال منافقین که همواره از این گروهک تروریستی حمایت می کند، به خارج از عراق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از این خبرگزاری فرانسه، "مارک تانر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال از مقامهای عراقی خواست تا به مقامهای سازمان ملل متحد برای بازدید از اردوگاه اشرف اجازه نامه صادر کنند.

تانر که حمایتهای آشکار و پنهان کشورش از گروهک تروریستی منافقین بر هیچ کس پوشیده نیست، ادعا کرد: ما آماده کمک به عراق برای توسعه و اجرای یک برنامه "مذاکره شده" هستیم که آینده اردوگاه اشرف را بررسی می کند.

این درخواست پس از درگیری چند روز پیش میان اعضای گروهک تروریستی منافقین با پلیس عراق اعلام می شود که طی آن چند تروریست به هلاکت رسیدند.

پس از این درگیری،"علی الدباغ" سخنگوی دولت عراق خواستار اخراج اعضای این گروهک تا پایان سال 2011 از عراق شد.

اقدامات خشونت آمیز منافقین در اردوگاه اشرف (عراق جدید) و درگیری آنها با نیروهای عراقی، این گروهک تروریستی را به ادامه سیاست جوسازی علیه دولت منتخب مالکی با هدف تحریک افکار عمومی جهان و جلوگیری از اخراج آنها بر اساس قانون اساسی عراق واداشت.

 گروهک منافقین به این طریق و با مظلوم نمایی سعی دارد افکار عمومی جامعه جهانی را با خود و علیه دولت عراق همراه کند؛ این گروهک با تکیه بر حمایتهای گسترده غربی ها از جمله آمریکا و اخیرا حمایت اتحادیه عرب تلاش می کند همچنان حاکمیت و استقلال عراق را به چالش بکشاند.

دولت عراق پرونده امنیتی اردوگاه عراق جدید(اشرف) را اوایل سال 2009 از نظامیان آمریکایی تحویل گرفت و نیروی امنیتی ویژه ای برای حمایت از این اردوگاه تشکیل داد؛ حدود 3466 عضو گروهک منافقین در این اردوگاه به سر می برند.


نظر شما :