افزایش مبادلات تجاری اتریش با ایران با وجود تحریمها

۲۴ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۵ کد : ۱۱۸۴۴ سرخط اخبار
یک روزنامه اتریشی در گزارشی از بالا رفتن میزان مبادلات تجاری وین با تهران با وجود صدور قطعنامه های بین المللی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اتریشی "استاندارد" در گزارشی نوشت : با وجود صدور قطعنامه ها و تحریمهای غرب علیه ایران، میزان مبادلات تجاری اتریش با این کشور به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

دی پرسه در ادامه نوشت : بر اساس اطلاعات موسسه آمار اتریشی "آیستریا" میزان واردات اتریش از ایران در سال گذشته در مقایسه با سال 2009 حدود 6و397 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار میزان صادرات اتریش به ایران نیز حدود 2و6 درصد افزایش داشته است .

در این میان به ویژه میزان واردات مواد معدنی و روغنی از ایران به اتریش افزایش پیدا کرده است. میزان صادرات نفت ایران به اتریش نیز نسبت به سال 2009 افزایش چشمگیری داشته است.

سون پوس والد سخنگوی مطبوعاتی شرکت نفتی  OMV اتریش نیز در گفتگو با دی پرسه میزان تقاضای بالای کشورش از نفت ایران را تایید می کند. این شرکت نفتی اتریشی به این ترتیب قطعنامه صادر شده از طرف اتحادیه اروپا علیه ایران را به شدت نقض کرده است.

سیمون هارتمن از دیگر کارشناسان اتریشی نیز بر این عقیده است که فشار روی ایران با صدور قطعنامه های نفتی افزایش پیدا نکرده است.



نظر شما :