استقبال گرم مصر از سفر مقام ایرانی به این کشور

۲۴ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۱۸۴۶ سرخط اخبار
قاهره- سیاستمداران وکارشناسان مصری با استقبال از سفر 'محمد خزاعی' نماینده ایران در سازمان ملل به قاهره آن را گامی مهم برای گسترش روابط فیما بین دانستند.

خزاعی دوشنبه شب برای شرکت در اجلاسی وارد قاهره پایتخت مصر شد.
این کارشناسان امروز (چهارشنبه)در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در قاهره اظهار داشتند سفر این مقام ایرانی به قاهره در چارچوب اظهارات متقابل و مثبت بین مقامات مصر و ایران در خصوص بهبود روابط بین دو کشوری که از بزرگترین کشورهای جهان اسلام به شمار می آیند، صورت می گیرد.
'مصطفی اللباد' رییس مرکز مطالعات منطقه ای و راهبردی 'الشرق' در این زمینه گفت: این دیدار از گشودن صفحه جدیدی از روابط بین دو کشور نشان دارد.
وی با اشاره به نقش سیاسی و منطقه ای ایران و مصر در منطقه بر ضرورت گسترش همکاری فیما بین و استفاده از قابلیت های موجود برای شکل گیری یک قدرت مشترک منطقه ای، تاکید کرد.
'محمود فرج' رییس سابق دفتر حافظ منافع مصر در ایران نیز در این زمینه گفت گسترش روابط میان مصر و ایران نه تنها منافع دو کشور که آفریقا و جهان اسلام را نیز تامین خواهد کرد.
قرار است خزاعی در این سفر دو روزه با شماری از مقامات مصری ملاقات کند.
این نخستین سفر یک مقام ایرانی به قاهره پس از خیزش مردمی 25ژانویه (5بهمن) در مصر به شمار می آید.
محمد خزاعی که پیش از این معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی بود، عضو هیات مدیره بانک مشترک ایران و مصر است، به همین دلیل سالی چندبار در جلسات بانک مشترک شرکت می کند.
داوود دانش‌جعفری و سیدمهدی رضوی از دیگر اعضای هیات مدیره این بانک مشترک هستند.

نظر شما :