وضعیت بد زندانیان سیاسی در عربستان

۲۵ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۱۸۸۰ سرخط اخبار
 بر اساس تصاویر ویدئویی منتشر شده نیرو‌های امنیتی عربستان سعودی با بازداشت گسترده مخالفان رژیم حاکم، آنها را در شرایط اسفباری نگه داشته و بطور مستمر آنها را به باد کتک می‌گیرند.

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، یک گروه حقوق بشر در عربستان سعوی اعلام کرد دولت آل سعود با افزایش فشار و سرکوب مخالفان این کشور اقدام به دستگیری شمار گسترده کسانی که در تظاهرات ضد دولتی شرکت و یا این تظاهرات را سازمان‌دهی کرده‌اند.

بنا براین گزارش، این گروه همچنین فاش کرد زندانیان سیاسی در عربستان به شدت از لحاظ فیزیکی و روانی تحت شکنجه نیرو‌های امنیتی این کشور قرار می‌گیرند.

بر اساس تصاویر ویدئویی منتشر شده نیرو‌های امنیتی عربستان سعودی با بازداشت گسترده مخالفان رژیم حاکم، آنها را در شرایط اسف‌باری نگه داشته و بطور مستمر آنها را به باد کتک می‌گیرند.

"محمد المصاری " دبیرکل حزب تجدد اسلامی از لندن گفت در زندان‌های سیاسی آل سعود شاهد سطح بالایی از مجازات‌ مخالفان سیاسی هستیم.

این در حالی است که بازداشت نوجوانان کم سن و سال عربستانی به بهانه مشارکت درتظاهرات مردمی برای آزادی زندانیان در استان قطیف، برای چهارمین هفته پیاپی ادامه دارد.

منابع حقوقی شمار افراد بازداشت شده زیر هجده سال در عربستان را 15 نفر اعلام کردند، و افزودند این افراد در زندان کودکان معروف به کانون اصلاح و تربیت در دمام نگهداری می‌شوند.


نظر شما :