رئیس جمهور لبنان همکاری با امریکا را رد کرد

۲۵ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۱۸۸۵ سرخط اخبار
 میشل سلیمان رییس جمهور لبنان قبل از رسیدن به این مقام و زمانی که فرماندهی ارتش را برعهده داشت، در دیدار با جفری فیلتمان سفیر سابق آمریکا در لبنان پیشنهاد همکاری های مشترک با آمریکا را رد کرده است.

 به گزارش ایرنا، روزنامه 'الاخبار' روز چهارشنبه با نشر بخش دیگری از اسناد افشا شده اخیر خود نوشت: جفری فیلتمان سفیر سابق آمریکا در بیروت و معاون فعلی وزیر امور خارجه آمریکا درباره میشل سلیمان می گوید: وی پیشنهاد همکاری های مشترک با آمریکا را در مقابل رسیدن به پست ریاست جمهوری و حمایت سوریه، رد کرده است.

بر اساس این اسناد، سلیمان در این دیدار مراتب ناخرسندی خود از تهمت نسبت داده شده به وی در خصوص 'دست نشانده سوریه بودن' را ابراز کرده و از 'الیاس المر' وزیر دفاع لبنان و سعد حریری رییس جریان المستقبل تمجید کرده است.

فرمانده وقت ارتش لبنان همچنین به بدی از امیل لحود رییس جمهور سابق لبنان نام برده و گفته که گمان نمی کرد، لحود پس از پایان مهلت قانونی ریاست جمهوری از قصر کاخ ریاست جمهوری خارج شود.

به نوشته الاخبار، در پایان این دیدار میشل سلیمان بر حفظ وحدت میان ارتش تأکید کرده و خواستار همکاری میان ارتش و سعد حریری در منطقه شمال به منظور جلوگیری از سقوط این منطقه شده است.


نظر شما :