درخواست از کلینتون برای تحریم احمدی نژاد

۲۷ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۸:۱۶ کد : ۱۱۹۳۶ سرخط اخبار
چهار سناتور آمریکایی با ارسال  نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور از وی خواستند تا نام محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، در فهرست تحریمی ناقضان حقوق بشر قرار گیرد.

به گزارش عصر ایران سناتورها جان کایل و مارک کرک ( جمهوریخواه) جو لیبرمن ( مستقل) و کریستین گیلیبرند ( دموکرات ) در این نامه خود همچنین از هیلاری کلینتون  خواسته اند تا برای افزودن  نام 25 مقام دیگر جمهوری اسلامی  در فهرست تحریم ها تلاش  کند .  

در نامه سناتورها با استناد به سخنان خانم کلینتون در یکی از کمیته های کنگره آمریکا درباره وجود اسناد قطعی از نقش رهبران جمهوری اسلامی در نقض حقوق بشر ، خطاب به وزیر خارجه آمریکا  آمده است :‌" در خواست می کنیم  که محمود احمدی‌نژاد را به عنوان ناقض حقوق بشر ایرانیان معرفی کنید."
 
در این نامه همچنین با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در تحریم 32 مقام دولت جمهوری اسلامی به اتهام نقض حقوق بشر آمده است که تنها نام 7 نفر از لیست تحریمی 32 نفره اروپا در لیست تحریمی دولت آمریکا قرار دارد.

 از این رو سناتورها خطاب به کلینتون نوشته اند : " درخواست می‌کنیم بی‌درنگ تحقیقات درباره اضافه کردن ۲۵ نفری که نامشان در فهرست اتحادیه اروپا به عنوان ناقضان حقوق بشر در ایران ذکر شده، آغاز شود. "

دولت آمریکا در سپتامبر سال گذشته میلادی به اتهام آنچه که نقض حقوق بشر از سوی برخی مقامات جمهوری اسلامی علیه مردم می خواند ، هشت تن از مقامات ایرانی را در لیست تحریم قرار داد . در مارس سال جاری میلادی نیز ایالات متحده نام دو مقام دیگر را به لیست تحریمی خود افزود . 

 جمهوری اسلامی ایران اتهامات آمریکا درباره نقض حقوق بشر در ایران را رد کرده و معتقد است واشنگتن از مساله حقوق بشر به عنوان یک حربه سیاسی برای مقابله با کشورهایی که روابط خوبی با آن ندارد ، استفاده می کند.

نظر شما :