درخواست بان کی مون از دولت بحرین

۲۷ فروردین ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۶ کد : ۱۱۹۳۹ سرخط اخبار
درپی تظاهرات مسالمت‌آمیز در بحرین و سرکوبگری رژیم این کشور علیه مردم معترض، دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان توقف تیراندازی به مردم بحرین و اصلاحات دموکراتیک در این کشور شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل متحد، "بان کی مون " درپی دیدارش با "شیخ خالد بن احمد آل خلیفه " وزیر امور خارجه بحرین در حاشیه برگزاری اولین نشست گروه تماس بین‌المللی درباره لبیبی در شهر "دوحه " قطر، خواهان گفت‌وگوی فراگیر با همه طرف‌های ذیربط در بحرین در نزدیکترین زمان ممکن شد.

وی همچنین از دولت بحرین خواست تا تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان در این کشور را متوقف کند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: مردم حق دارند که نظام خود را انتخاب کنند.

بان کی مون همچنین خواهان بالاترین میزان خویشتنداری و احتیاط در برخورد با حوادث بحرین و افزایش آزادی‌ها و اصلاحات دموکراتیک در این کشور شد.

وی همچنین اهتمام و توجه کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد را درباره حوادث بحرین ابراز داشت.

مردم بحرین با الهام‌گیری از انقلاب‌های مردمی در سایر کشورهای عربی نظیر مصر، تونس، لیبی و یمن از بیش از یک ماه پیش با آمدن به خیابانها و برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز خواهان آزادی و دموکراسی در کشورشان و برخورداری از حقوق شهروندی، پایان تبعیض و فساد دستگاه حاکمه در بحرین شده‏اند.

درپی این اقدام مسالمت‌آمیز مردم، نیروهای بحرینی همانند سایر نیروهای رژیم‌های عرب با آمدن به خیابان‌ها، به سرکوب و کشتار مردم دست زدند که این روند همچنان ادامه دارد.

رژیم بحرین پس از ناتوانی در سرکوب تظاهرات گسترده مردمی از نیروهای موسوم به "سپر جزیره " وابسته به شورای همکاری خلیج فارس درخواست کمک کرد و این نیروها به‎ویژه نیروهای سعودی، قطری و اماراتی با اشغال بحرین، در کنار نیروهای بحرینی به طور بی‌سابقه‌ای به کشتار مردم پرداختند.

مردم شهرهای مختلف بحرین دیروز "در جمعه شکست محاصره " به رغم حملات گسترده نیروهای بحرینی و سعودی تظاهرات کردند و علیه رژیم استبدادی آل خلیفه شعار دادند.

نظر شما :