زمان احتمالی محاکمه همسر مبارک

۲۷ فروردین ۱۳۹۰ | ۲۱:۴۶ کد : ۱۱۹۴۵ سرخط اخبار
در میان ناباوری مردم مصر ، وزیر دادگستری مصر اعلام کرد : هفته آینده سوزان مبارک همسر دیکتاتور مصر به پای میز محاکمه کشانده خواهد شد تا درباره ناپدید شده میلیون ها دلار از ثروت ملی مصر پاسخگو باشد. اینکه سوزان مبارک چگونه دستگیر شده و چگونه محاکمه خواهد شد در هاله ای از ابهام قرار دارد زیرا پیش از این گفته شده بود که او در نقطه نامعلومی بسر می برد و درحال تبدیل اموال نقد به طلاست.

به گزارش «تابناک» پایگاه اینترنتی روزنامه الاهرام درباره وجود "سوزان" در مصر تشکیک کرده و تمامی این محاکمه و اخبار را شایعات بی اساس جریان سوم در مصر می داند.

این سایت می نویسد : تمامی خبرنگاران از اخبار محاکمه همسر مبارک شوکه شده اند زیرا معلوم نیست او چگونه سر از مصردرآورد و چگونه به دست انقلابیون افتاده و چگونه و با چه اتهامی محاکمه خواهد شد زیرا هیچ سندی از انتقال اموال عمومی توسط همسر رئیس جمهور گزارش نشده است.

سخنگوی مدعی العموم مصر نیز گفت : مردم تنها به اطلاعیه های رسمی وزارت دادگستری اعتماد کنند و به شایعات گوش ندهند زیرا دادگستری مصر بهترین مرجع رسیدگی به وضعیت حقوقی خاندان مبارک در مصر است.

ماه آینده میلادی یکی از سرنوشت سازترین روزهای مصر خواهد بود زیرا محاکمه علنی مبارک و فرزندان او و همچمین محاکمه غیرعلنی همسر او در مصر آغاز خواهد شد و علاوه بر آن بسیاری از مقامات سابق دوره های دولت های مصر نیز محاکمه خواهند شد.

برخی حقوقدانان مصری در خارج از کشور مصر اعلام کرده اند که حتی بدون محاکمه نیز می توان برای مبارک حکم اعدام به جرم خیانت 32 ساله به آرمان های ملت های عرب را صادر کرد.

نظر شما :