مک کریستال از اتهامات تبرئه شد

۳۰ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۲۰۲۹ سرخط اخبار
بی بی سی- ژنرال استنلی مک کریستال فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که پس از مصاحبه با مجله رولینگ استون برکنار شد از اتهامات وارده مبرا شناخته شد.

بر اساس تحقیقات وزارت دفاع آمریکا مدارک کافی وجود ندارد که نشان دهد که ژنرال مک کریستال معیارهای ارتش آمریکا را نقض کرده است.

این گزارش گفته است که مطالبی که مجله رولینگ استون منتشر کرده آنطور که گزارش شده رخ نداده است. اما رولینگ استون بر صحت جزئیات این مقاله تاکید کرده است.

این مصاحبه که در ژوئن گذشته منتشر شد حاوی نقل قولهای توهین آمیزی درباره باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن معاون او و چند مقام دیگر این کشور بود.

در این مصاحبه گفته شده بود که اوباما در ملاقاتی با سران ارتش فاقد اعتماد به نفس بوده است. 

اوباما بلافاصله ژنرال مک کریستال را احضار و ژنرال دیوید پترائوس را جایگزین او نمود.

رئیس جمهور آمریکا گفت که ژنرال مک کریستال "معیارهایی" که یک فرمانده باید اجرا کند را رعایت نکرده و این مقاله "کنترل ارتش توسط غیرنظامیان را که اساس نظام دمکراتیک" آمریکاست، نقض کرده است.

در گزارشی که بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده آمده است مقاله مجله رولینگ استون و مدارک موجود از جمله شاهدان این مصاحبه و ایمیلهایی که مبادله شده است مورد بررسی قرار گرفته است.

مایکل چایلد کفیل معاونت تحقیقات بازرسی کل پنتاگون گفت که همه بخش های این مصاحبه به نحوی که گزارش شده رخ نداده است و مدرکی کافی که نقض معیارهای ارتش آمریکا را ثابت کند وجود ندارد.

وی افزود در برخی موارد هیچ شاهدی پیدا نشده که اظهارات منتشر شده را گواهی کند و در موارد دیگر زمینه موضوع طرح شده و آنچه که گزارش شده متفاوت بوده است.

نظر شما :