احمدی‌نژاد: خدا را شکر که تحریم کردند

۳۰ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۹:۲۶ کد : ۱۲۰۴۰ سرخط اخبار
رئیس جمهور علم و عدالت را دو بال شکوفایی دانست و گفت: ایران باید الگو و الهام بخش باشد که این مستلزم ساختن است. خدا را شکر که دشمنان ما را تحریم کردند. وقتی گفتم خیلی خوب شد که تحریم‌مان کردند بعضی ‌ها گفتند فلانی حرف سیاسی زده البته سیاسی هم بود اما از ته دل بود چرا که ملت ایران در اوج خودآگاهی، خودباوری و اعتماد به نفس است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد امروز سه شنبه در مراسم افتتاح دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران گفت: برای من به عنوان یک دانشگاهی که اکنون در فضاهای اجرایی و فشرده و گوناگون قرار گرفته‌ام حضور در دانشگاه حتی برای دو یا سه ساعت هم یک استراحت محسوب می‌شود و تجدید قوا است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران باید الگو و الهام بخش شود گفت: الگو و الهام بخش شدن مستلزم ساختن است. خدا را شکر که دشمنان ما را تحریم کرده‌اند. وقتی گفتم خیلی خوب شد که تحریم کردند برخی‌ها گفتند فلانی حرف سیاسی زده، البته سیاسی هم بود اما از ته دل بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران باید الگو و الهام بخش سایر ملت‌ها شود گفت: این یک حس و دریافت عمومی در ملت ما است که باید الهام بخش و الگو باشیم و این به خاطر تاریخ، ظرفیت‌ها و استعدادهای الهی و شایستگی‌های بی‌نظیر ملت ایران است که باید الهام بخش شویم. البته الگو شدن نیازمند پیشرفت صحیح در همه ابعاد است.

رئیس جمهور افزود: اگر یک ملت به لحاظ فرهنگی در نقطه اوج هم باشد اما زندگی خوبی نداشته باشند بهترین اندیشه‌ها را هم در دنیا عرضه کنند خریدار ندارد. پیشرفت همه جانبه پشتوانه اثبات حقانیت فرهنگی و شایستگی‌های یک ملت است. همه عناصر فرهنگی را در ایران داریم اما این عناصر در زندگی ملت ما نمود پیدا نکرده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کسی معیارها را تعیین می‌کند که پیشتاز باشد خاطرنشان کرد: کسانی که در دوره‌ای در بخش‌هایی جلو افتادند معیارها را حتی در عرصه علمی و حتی در علوم محض آنها تعیین می‌کنند. این یک سنت الهی و از اصول روابط اجتماعی است که هر کس جلو افتاد او الگو می‌شود و معیارها را تعیین می‌ کند.

در تاریخ چند هزار ساله ایران تنها کسی که همه جای ایران را دید و مطالعه کرد من هستم

رئیس دولت دهم در تشریح نقاط قوت و ظرفیت‌های کشورمان گفت:‌همه جای ایران را دیده‌ام. در تاریخ چند هزار ساله ایران تنها کسی که همه جای ایران را دید من هستم و درباره همه نقاط ایران مطالعه کرده‌ام و موجودیت و تاریخ آن را نیز دیده ام. شهادت می‌دهم خداوند متعال در این سرزمین نورانی همه استعدادهای لازم برای پیشرفت و الگو شدن را قرار داده است.

ایران خزانه استعدادهای جهان است

محمود احمدی‌نژاد، ایران را خزانه استعدادهای جهان نامید و گفت: وقتی این صحبت‌های ما را برخی می‌شنوند می‌‌گویند فلانی ملی گرا و ناسیونالیست شده است. در صورتی که اصلاً این طور نیست اینکه می گوییم ایران خزانه استعداد انسانی جهان است یادآور شکرگزاری خداوند و یادآور مسئولیت‌هایمان در باربر این همه استعداد خدادادی است.

رئیس جمهور کشورمان سهم ملت ایران در تولید فرهنگ بشری را بی نظیر دانست و گفت: هیچ ملتی به اندازه ملت ایران در تولید علم و فرهنگ و تمدن جهانی نقش آفرینی نداشته است. بنابراین خمیرمایه و مواد اولیه و استعداد را هم در اختیار داریم لذا باید جهش کنیم.

وی علم را اولین عامل شکوفایی دانست و گفت: تمامی استعدادهای بی‌نظیر الهی در سایه علم شکوفا می‌شود. اگر نسل و ملتی عالم و دانشمند باشد همه قله‌ها را فتح می‌ کند و این کلید ورود به دنیای جدید است. امروز ما داریم جهش می‌کنیم. جهشی که هر بار پرشش بلندتر است و این نویدبخش است. استعدادها در ایران استعدادهای بی‌نظیری است. کمتر ملتی است که اگر از دستگاهی یک نمونه ببیند موفق شود آن را بسازد. برخی فناوران ایران از یک دستگاه عکس می گیرند و می‌آیند از روی عکس دستگاه را می‌سازند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه سطح علمی دنیا در هر رشته‌ای دور از دسترس استعدادهای ایرانی نیست، بر انتخاب راه تاکید کرد و گفت: برخی فکر می‌کنند همان ریلی که دیگران طی کرده‌اند باید در مسیر پیشرفت علمی بپیماییم اگر در همان ریل بیافتیم همیشه پشت سر دیگران هستیم، هر قدر هم بخواهیم سرعت‌مان را بیشتر کنیم باز هم پشت سر آنها هستیم. لذا باید ریل‌های جدید و افق‌ها و مقصدهای جدید ایجاد کنیم تا بتوانیم دنیای جدید بسازیم.

رئیس جمهور کشورمان عدالت را عالم دوم شکوفایی دانست و گفت: اگر عدالت کنار علم نباشد هم علم آن طور که باید شکوفا نمی‌شود و هم نتیجه‌اش موجب سعادت جامعه بشری نمی‌شود. عدالت وقتی کنار گذاشته شود حقیقت انسان کنار گذاشته به همین دلیل علم و فناوری بدون عدالت به آدمکشی‌های مدرن و بمب اتم تبدیل شده است. اگر عدالت باشد حق و نفس انسان محترم است. عدلت مقوم و شکوفاکننده علم است.

75 میلیون استعداد ایرانی در سایه عدالت شکوفا می‌شود

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه حدود چهار میلیون دانشجو در کشور داریم گفت: ‌از این 4 میلیون نفر چند درصد واقعاً شکوفا می‌شوند. تعداد زیادی مدرک لیسانس، فوق دیپلم، فوق لیسانس و ... می‌گیرند اما چند نفر شکوفا می‌شوند. چه زمانی 75 میلیون استعداد ایرانی شکوفا می‌شود، مسلم است 75 میلیون استعداد ایرانی در سایه عدالت شکوفا می‌شود. در برخی استانها می‌بینیم فرزند ملت پول ندارد کفش بگیرد، اتاق درست و حسابی برای درست خواندن ندارد اصلاً امکان فکر کردن به آرزوهای بلند ندارد. کسی می‌تواند شکوفا شود که آرزوهای بزرگ کند تا به نسبتی از آن آرزو شکوفا شود. در سایه بی‌عدالتی چقدر استعداد کشته و چقدر آرزو خفه می‌شود.

وی افزود: علم حقیقی پایه گذار عدالت و عدالت حقیقی شکوفا کننده انسان است و نقطه نهایی حرکت مان را باید نجات بشریت و شکوفایی همه جهان بگذاریم.

به گزارش مهر، در حالی که مجری برنامه از رئیس جمهور خواستار شد برای پیشرفت دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران مدت زمانی بگذارد و در مدت زمانی تعیین شده از این مجموعه خواستار خروجی شود، محمود احمدی‌نژاد گفت:‌ ما با هم عهد ببندیم، ما در خدمت شما هستیم. ما اگر بخواهیم برای شما زمان بگذاریم جسارت است. شما برای ما زمان بگذارید. حمایت از ما و آفرینش علمی از شما.

نظر شما :