آخرین وضعیت پرونده علیرضا عسگری

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۲۸۸۶ سرخط اخبار
نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران گفت: بنده در خرداد که گردهمایی روسای دفاتر کمیته صلیب سرخ در ژنو است با همکار خود در اسرائیل ملاقات خواهم داشت و پرونده علیرضا عسگری را پیگیری مجدد می‌کنیم تا آخرین وضعیت این پرونده بررسی شود.
 
پیر ریتر در گفت‌وگو با فارس مبنی بر آخرین وضعیت پرونده علیرضا عسگری اظهار داشت: این پرونده حساسیت خاصی دارد ولی در حال حاضر ما در این زمینه نامه‌‌ای رسمی از مقامات ایران دریافت کرده‌ایم تا به مسئولانی که می‌توانند جوابگوی این مسئله باشند ارائه دهیم که این روند صورت پذیرفته است و اکنون منتظر جواب آنها هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که این نامه دقیقاً تحویل چه مقاماتی شده است و چه زمانی آنان جواب خواهند داد، گفت: این موضوع مسائلی بود که در سطح عمومی مطرح شده بود و در حقیقت رسانه‌های آن کشور مورد نظر ادعا کرده بودند عسگری در زندان‌های این کشور جان خود را از دست داده است و این درخواست نیز به مسئولان همان کشور ارائه شده است تا مسئولان مربوطه مسائلی که در رسانه‌های خود مطرح شده است را پاسخ دهند.

ریتر در پاسخ به این پرسش که دقیقأ کدام کشور مورد صحبت شما است، پاسخ داد: اسرائیل.

وی در پاسخ دیگری مبنی بر اینکه آیا اسرائیل باید پاسخگوی مطالب رسانه‌های خود در موضوع علیرضا عسگری باشد، تصریح کرد: اصولاً مسائلی که مطرح شده بود مباحث رسانه‌ای بود و از طرف مسئولان رسمی اسرائیل هرگز این مسئله تایید نشد و آن درخواست نیز برای این است که مسئولان اسرائیل مشخص کنند که این موضوع چیست و موضع آنها چه چیزی است.

ریتر در پاسخ به این پرسش که خانواده عسگری به اقدامات کمیته بین المللی صلیب سرخ امیدوار هستند چون کمیته با توجه به سابقه طولانی خود در مورد مسائل بشردوستانه در تمام کشورهای دنیا می‌تواند ورود کند، اظهار داشت: بنده همکار خود را که در کشور اسرائیل کار می‌کند به زودی خواهم دید البته پرونده آسانی نیست و بنده به زودی از نزدیک همکار خود را ملاقات خواهم کرد تا دقیقاً این پرونده را مورد بررسی قرار دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دقیقاً این دیدار چه زمانی محقق می‌شود، گفت: این دیدار ماه دیگر در راستای گردهمایی روسای دفاتر کمیته صلیب سرخ در ژنو خواهد بود و این موقعیت این امکان را می‌دهد بتوانیم در ملاقاتی که با همدیگر خواهیم داشت در مورد آخرین وضعیت این پرونده بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

به گزارش فارس، علیرضا عسگری، معاون سابق وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان 16 آذر 1385 از طریق سوریه وارد شهر استانبول ترکیه شده بود و دو روز بعد (18 آذر) در حالی که در هتل جیهان این شهر اقامت داشت، ناپدید شد.

وی که بعد از بازنشستگی، در تجارت زیتون فعالیت می‌کرد، در روز ورود به استانبول برای آخرین بار با خانواده‌اش تماس گرفت و از آن تاریخ تاکنون اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

اخیرا دو روزنامه صهیونیستی هاآرتص و یدیعوت آحارونوت خبری را منتشر کرده و بلافاصله از روی سایت‌های خود برداشتند مبنی بر اینکه وی در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به خودکشی زده است.

پیش از این نیز برخی از رسانه‌های صهیونیستی از وجود یک زندانی با عنوان "زندانی X " در زندان‌های این رژیم خبر داده بودند که به احتمال فراوان باید علیرضا عسگری معاون سابق وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران باشد.

نظر شما :