در سوگ مردی که لبخند داشت و مهربان بود

۲۴ فروردین ۱۳۸۷ | ۲۰:۴۵ کد : ۱۴۴۵ اخبار اصلی
اینک دیپلماسی ایرانی که چند هفته ای است در انتظار حضور احمد بورقانی در میان تحریریه خود بود، ناباورانه و دلشکسته در سوگ او به اندوه مرد خنده بر لبی که گویی هموراه غمی سنگین بر دل داشت، نشسته است.
در سوگ مردی که لبخند داشت و مهربان بود
برای خانوداه احمد بورقانی اینک باید ناباوارنه تسلیت فرستاد. حامی بزرگ رسانه های ایران که فروتنانه در هر دوره ای چه آغاز فعالیت شان چه در زمانی که حیات می گرفتند و ادامه مسیر می دادند و چه در زمانی که خاموش می شدند احمد بورقانی را در کنار خود داشتند و اینک اندوه نبودن او را دارند.
 
در نخستین روزهای آغاز به کار دیپلماسی ایرانی هم آقای بورقانی به رسم مالوف خود و با دسته ای گل به تحریریه کوچک ما آمد. شاید دیپلماسی ایرانی برای او هم خاطره روزهای جنگ و فعالیت در ستاد تبلیغات آن را زنده می کرد و هم خاطره روزهای سردبیری اش در خبرگزاری جمهوری اسلامی چونکه از هر دوی آنها برایمان صحبت کرد و به ضرورت حضور رسانه های ایرانی در میدان رسانه های جهانی سخن گفت و از روز های جنگ گفت که چگونه رسانه های حامی صدام حقایق جنگ را آن طور که مصلحتشان بود وارونه جلوه می دادند و صدای بچه های ایرانی در جبهه های جنگ به گوش آن طرف آب ها نمی رسید و آنگاه حسرتی از اینکه بخش بزرگی از عکس های روزهای جنگ که بچه های خبرگزاری و ستاد تبلیغات جنگ با آن زحمت و مرارت و عشق گرفته بودند از بین رفته است. . .
 
احمد بورقانی برای بخش بزرگی از دست اندرکاران رسانه های ایران به خصوص نسل جدیدی که در دو سه دهه اخیر سربرکشیدند و وارد این کار شدند و کارشان همزمان با مدیریت او در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ بود نماد از مدیریت رسانه ای و فرهنگی و مطبوعات بالنده ایرانی است که فعالیت ها و خاطراتش در همیشه تاریخ رسانه های این سرزمین باقی می ماند.
 
اینک دیپلماسی ایرانی که چند هفته ای است در انتظار حضور احمد بورقانی در میان تحریریه خود بود، ناباورانه و دلشکسته در سوگ او به اندوه مرد خنده بر لبی که گویی هموراه غمی سنگین بر دل داشت، نشسته است.
 
مدیران، سردبیر، اعضای تحریریه، مشاوران و دست اندرکارن دیپلماسی ایرانی درگذشت حامی رسانه های ایران را به خانواده ایشان به خصوص آقای سهام الدین بورقانی و همکاران خود در مطبوعات ایران، دست اندکاران نشر کتاب به خصوص گردانندگان نشر نی، همکاران آقای بورقانی در وزارت فرهنگ و خبرگزاری جمهوری اسلامی، دیپلمات های وزارت خارجه و وزیر سابق خارجه ایران جناب آقای کمال خرازی، مدیران فنی و پشتیبانی دیپلماسی ایرانی به خصوص جناب آقای مهندس محسن رحمت و سرکار خانم بهاره رحمت عمیقا تسلیت می گوید و مراتب تاسف و تاثر شدید خود را از این ضایعه اعلام می کند.
 
 
رواندازش آسمان بود
زیر اندازش زمین بود
لبخند و مهربانی
دارایی اش همین بود . . .

( ۲ )

نظر شما :