ایران مشکلی در صادرات نفت به هند نمی‌بیند

۲۲ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۴۵۸۰ سرخط اخبار
مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: مشکلی برای فروش نفت خام ایران به هند وجود ندارد ، اما محدودیت در مورد نحوه انتقال وجوه حاصل از فروش نفت خام ایران به این کشور است که امیدواریم با تمهیدات اندیشده شده ، این مساله بزودی حل شود.

 در مورد میزان صادرات نفت خام ایران به هند گفت: هم اکنون روزانه بطور میانگین 400 هزار بشکه نفت خام ایران به هند صادر می شود که در مقایسه با مجموع صادرات نفتی کشور رقم چندان بالایی نیست.

وی درباره دریافت طلا به جای ارز در قبال فروش نفت خام به هندگفت: بحث دریافت طلا بجای ارز در مقابل فروش نفت خام به هند از اختیارات بانک مرکزی است و اگر بانک یادشده تشخیص دهد که این امر برای کشور مفید است، می تواند آن را اجرایی کند.

به گفته ی قمصری صادرات نفت ایران به چین مقداری کمتر از صادرات آن به هند است و باید توجه داشت که بسیاری از تولیدکنندگان نفت در دنیا هم اکنون بدنبال گرفتن سهم بیشتری از بازار این دو کشور هستند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد که کشورهای هند و چین در حقیقت موتور محرک بازار نفت خام در دنیا هستند و بسیاری از تولیدکنندگان نفت با هدف افزایش صادرات خود به دو کشور در آنجا پالایشگاه احداث کرده اند تا بتوانند بطور مداوم به آنها نفت بفروشند.

وی تاکید کرد: بر این اساس باید صادرات بیشتری به این دو کشور اختصاص دهیم، اما در کنار آن بازار آسیا و اروپای نفت خام ایران همچنان محفوظ باقی مانده است.

**واردات بنزین

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در خصوص واردات بنزین در سال جاری گفت: هیچگونه بنزین معمولی در سال جاری وارد کشور نشده و تنها بنزین سوپر که از آن بعنوان اصلاح کننده اکتان بنزین استفاده می شود، وارد شده است.

قمصری گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا پالایشگاه ها با هدف رعایت استاندارهای مربوط به کیفیت بنزین، بنزین سوپر را خریداری کرده و آن را با بنزین معمولی مخلوط می کنند.

**سوآپ نفت خام

قمصری در مورد سوآپ ( معاوضه ) نفت خام نیز به این جمله بسنده کرد که شرکت ملی نفت ایران به دنبال ازسرگیری سوآپ نفت خام است.


نظر شما :