هند بدهی دو میلیاردی خود به ایران را پذیرفت

۲۲ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۴۵۸۱ سرخط اخبار
 شرکت نفتی عصار هند رسما اعلام کرد بدهی‌های پرداخت نشده این شرکت به ایران بابت واردات نفت تا 9 تیر به حدود 2 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش فارس رویترز اعلام کرد شرکت نفتی عصار هند که بابت خرید نفت ایران 2 میلیارد دلار به این کشور بدهکار است از تمایل خود برای مراجعه به منابع دیگر برای تامین نفت مورد نیاز خود خبر داده است.

ایران به طور غیر رسمی تهدید کرده است چنانچه تا ماه اوت مشکل پرداخت پول نفت ایران حل نشود صادرات نفت به پالایشگاه های هندی را متوقف خواهد کرد.

بر اساس این گزارش هند روزانه 400 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند.

سورش جین رئیس مالی شرکت عصار که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت تصریح کرد: کل بدهی پرداخت نشده ما به ایران تا 30 ژوئن 2011( 9 تیر) به حدود 2 میلیارد دلار رسیده است. شرکت عصار یک شرکت غیردولتی است.

عصار هر ماه 3 میلیون بشکه نفت از ایران وارد می کند و در ماه جاری قراردادی را برای افزایش واردات نفت از عربستان با ریاض به امضا رسانده است.

نارش نیار مدیر اجرای عصار نیز بدون اشاره به تهدید ایران برای توقف فروش نفت به این شرکت گفت: شرکت عصار مطمئن است که می تواند به منابع دیگر انرژی دست یابد اگر اختلافات در مورد نحوه پرداخت ها حل نشود.

وی گفت: در بدترین حالت باید گفت نفت کافی در بازار وجود دارد. ما در حال مذاکره برای خرید نفت از آمریکای لاتین برای تامین افزایش نیازهای خود هستیم.

پیش تر نماینده ایران در اوپک گفته بود شرکت های هندی پول نفت ایران را به حسابی به نام ایران در یک بانک هندی ریخته اند اما بانک مرکزی هند اجازه پرداخت آن را نمی دهد.

نیار در این باره گفت:‌من هیچ چیزی در مورد چنین ترتیباتی نمی دانم.

وی افزود: ما چیزی در این باره نشنیده ایم. دو کشور در حال حاضر در حال مذاکره هستند و بانک های مرکزی دو کشور باید مذاکرات را نهایی کنند. ما فکر می کنیم حل این مشکل نزدیک شده است.


نظر شما :