بیانیه آژانس اتمی درباره دیدار صالحی با آمانو

۲۲ تیر ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۴۵۹۷ سرخط اخبار
 آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به وین و دیدار با مدیر کل آژانس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، در پی دیدار دیروز "علی اکبر صالحی " وزیر امور خارجه ایران و "یوکیا آمانو " مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، آژانس با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که دولت ایران همچنان به تعهدات هسته‌ای بین المللی خود عمل نمی‌کند.

این در شرایط است که صالحی گفت‌وگوی خود با آمانو را "بسیار ثمربخش " و "مثبت " توصیف کرده و در عین حال گفته است که طرفین باید "مکانیزم جدیدی " را برای حل و فصل موضوع های مورد مناقشه تدوین کنند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر در پیش گرفتن یک "روش خلاقانه‌ " برای تعامل با آژانس اتمی تاکید کرده و گفته است که این سازمان ابتدا باید اعلام کند ایران به تمام سوال های مربوط به برنامه هسته‌ ای خود پاسخ داده است.

آژانس اعلام کرد آقای صالحی خواهان "تکمیل " اعلام شدن یک "برنامه عملی " شده است که ایران و این سازمان در ماه ژوئن سال 2007 برای دریافت پاسخ از ایران درباره ابهاماتی که درباره برنامه اتمی اش مطرح شده درباره آن توافق کرده بودند.

صالحی با بیان اینکه اصل مسئله حل شده خاطرنشان کرد: یکسری مطالعات ادعایی وجود دارد و همانطور که آقای عباسی با آمانو گفت‌وگو کرده بود ما در ادامه آن گفت وگوها موضوع را پیگیری کردیم. 


نظر شما :