امریکا و کانادا حملات تروریستی بمبئی را محکوم کردند

۲۳ تیر ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۴۶۲۲ سرخط اخبار

امریکا و کانادا روز گذشته انفجارهای مرگبار بمبئی هند را که منجر به کشته و زخمی شدن حدود 100 نفر شده است، به شدت محکوم کرد.

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما " روز گذشته ضمن ابراز همدردی کشورش با هند، انفجارهای مهیب و شوک‌آور بمبئی را به شدت محکوم کرد.

اوباما با صدور بیانیه‌ای در محکومیت این حمله اعلام کرد: «من حملات شوک‌آور بمبئی را به شدت محکوم می‌کنم و برای مجروحان این انفجار آرزوی بهبودی و سلامت دارم. آمریکا به بررسی‌های خود از اوضاع جاری در بمبئی و تأمین امنیت اتباع خود ادامه خواهد داد. هند دوست نزدیک و شریک آمریکاست. آمریکا همدردی خود را با هندی‌ها اعلام می‌کند و به این کشور در یافتن عامل این انفجارهای هولناک کمک خواهد کرد.»

 علاوه بر آمریکا، "استفان هارپر " نخست‌وزیر کانادا نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با هند در امر مبارزه با تروریسم، انفجارهای تروریستی روز گذشته را به شدت محکوم کرده و تأسف خود را به خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان این حادثه اعلام کرد.

 بنا بر اعلام وزیر کشور هند، در جریان انفجارهای روز گذشته در سه نقطه پر‌تردد "زواری بازار "، "دادار " و "خانه اوپرا "، دستکم 21 نفر کشته و 140 نفر زخمی شدند.

 به دنبال انفجارهای عصر امروز بمبئی، نیروهای امنیتی نیز در دهلی‌نو به حالت آماده‌باش درآمده‌ و وضعیت امنیتی شهر را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 در حال حاضر نیروهای پلیس در سراسر شهر از جمله مناطق عمومی مانند بازارها، سالن‌های سینما، پارک‌ها، محل‌های تجمع مردمی، ایستگاه‌‌های راه‌آهن مستقر شده‌اند و ایستگاه‌های ایست و بازرسی برای تامین امنیت بیشتر ایجاد کرده‌اند.

 


نظر شما :