کارشناسان امریکایی برای رایزنی علیه ایران به روسیه می روند

۲۳ تیر ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۸ کد : ۱۴۶۲۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که یک گروه کارشناسی به منظور رایزنی و بررسی طرح‌های مورد نظر مقامات مسکو در مورد حل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران به روسیه اعزام خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "هیلاری کلینتون " وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد یک گروه از کارشناسان خود را برای بررسی دقیق و مفصل طرح‌های مورد نظر مقامات مسکو مربوط به حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و عقلائی بودن تحقق آنها به روسیه اعزام کند.

کلینتون این مسئله را در زمان کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با "سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه که 13-11 جولای برای یک سفر رسمی در آمریکا بسر می‌برد، اعلام کرد.

وی گفت: دولت آمریکا تیمی از کارشناسان خود را به روسیه اعزام خواهد کرد تا به رایزنی با کارشناسان روسی پرداخته و راه‌هایی که می‌تواند ما را برای حل و فصل مشکلات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران به جلو پیش ببرد، بررسی کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا به این مسئله اشاره‌ای نکرد که این گروه دقیقا چه زمانی به مسکو سفر خواهد کرد و ترکیب آن چگونه است.

طبق گفته‌های کلینتون، روسیه و آمریکا «یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند» که همانا عدم دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با اشاره به فعالیت گروه «1+5» (شامل آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین بعلاوه آلمان) در حل و فصل مسائل هسته‌ای ایران یادآور شد: ما به همراه روسیه و با همکاری دیگر کشورها تلاش می‌کنیم تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم.

کلینتون افزود: ما تابع برخورد دوگانه در قبال ایران هستیم و می‌خواهیم تا راه حل‌های طرف روسی که ممکن است بتوان از آنها برای تحقق موثرتر اقدامات راهبردی بازدارنده در قبال تهران استفاده کرد، را هم بررسی کنیم.

منظور وزیر خارجه آمریکا از برخورد دوگانه در قبال ایران در نظر گرفتن امکان توسعه همکاری‌های اقتصادی و در عین تشدید اقدامات محدودکننده بین المللی در صورت خودداری مقامات تهران از ادامه توسعه فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است. 

نظر شما :