ادعای تازه در مورد حمله اسرائیل به ایران

۲۵ تیر ۱۳۹۰ | ۱۸:۱۶ کد : ۱۴۶۴۲ اخبار اصلی
یک مقام سابق سازمان سیا که 21 سال در امور خاورمیانه فعال بوده اخیرا ادعا کرده که اسرائیل در ماه سپتامبر یعنی شروع پاییز به ایران حمله می‌کند و به این ترتیب ایالات متحده درگیر جنگ دیگری در منطقه خواهد شد.
ادعای تازه در مورد حمله اسرائیل به ایران
دی‍‍‍‍بلماسی ایرانی: یک مقام سابق سازمان سیا که 21 سال در امور خاورمیانه فعال بوده اخیرا ادعا کرده که اسرائیل در ماه سپتامبر یعنی شروع پاییز به ایران حمله می‌کند و به این ترتیب ایالات متحده درگیر جنگ دیگری در منطقه خواهد شد.
این در حالی است که در طول سالیان گذشته هر از گاهی مقامات و تحلیلگران از خاورمیانه گرفته تا آنسوی آتلانتیک و آمریکا ادعا‌هایی را در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران مطرح کرده‌اند که هیچگاه عملی نشده است. در واقع سخن پراکنی در مورد طرح این حمله از موضوعات مورد علاقه رسانه های اسرائیلی است که  به صورت دوره‌ای هر از گاهی تکرار می‌شود. اما این بار یک مقام سابق سیا ادعایی را در این زمینه مطرح کرده است و این در حالی است که ایالات متحده با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و مشکلات جاری در عراق و افغانستان کمتر از گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی سخن می‌گوید.
هر چند که مقامات اسرائیلی نزدیک به نتانیاهو همچنان بر روی میز بودن گزینه نظامی در مورد ایران تاکید دارند اما اظهارات اخیر مئیر داگان رئیس اسبق موساد نشان داد که در کمپ اسرائیل نیز اختلاف نظر‌هایی در این مورد وجود دارد. وی  حمله نظامی به ایران را گزینه‌ای ابلهانه توصیف کرده بود و به این ترتیب موجی از انتقاد‌ها از سوی مقامات اسرائیلی و رسانه‌ها را متوجه خود ساخت. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقام سابق سیا اظهارات خود در مورد طرح اسرائیل برای حمله به ایران را در یک برنامه تلویزیونی در لس‌آنجلس مطرح کرده است.
رابرت بائر در شبکه تلویزیونی KPFK گفت: داگان که اخیرا سمت خود را در موساد ترک کرده نیز پیش تر در مورد طرح حمله اسرائیل هشدار داده بود. وی در ادامه مدعی شد: حمله اسرائیل به ایران احتمالا در ماه سپتامبر و پیش از رای گیری در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین خواهد بود. بائر مدعی شد ایالات متحده نیز ناگزیر به شرکت در این جنگ خواهد بود و این در حالی است که هم اکنون نشانه‌های آمادگی برای احتمال جنگ در پنتاگون وجود دارد. 

نظر شما :