ایران و ونزوئلا در نمایشگاه دمشق

۲۶ تیر ۱۳۹۰ | ۱۹:۲۶ کد : ۱۴۶۵۹ سرخط اخبار

دیلپماسی ایرانی: در حالی که شورای همکاری خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی و غرب به سرکردگی ایالات متحده ادعای دخالت ایران در امور داخلی سوریه را مطرح کرده و مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی از بشار اسد در مقابله با معترضان حمایت می‌کند، تهران در نمایشگاه بین المللی دمشق به همراه ونزوئلا شرکت کرده است.

این نمایشگاه به طور سالیانه برگزار می‌شود و در آن بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

به گزارش سوریه آن لاین؛ هر چند در سال گذشته ونزوئلا به عنوان عضو افتخاری در این نمایشگاه حضور داشت اما در سال جاری یکی از فعال‌ترین اعضای این نمایشگاه محسوب می‌شود.

این در حالی است که ایران و ونزوئلا به تشکیل محوری ضد آمریکایی در آمریکایی لاتین مشهور هستند و از سوی دیگر ایران و سوریه نزدیک‌ترین متحدان منطقه‌ای محسوب می‌شوند.

گزارش ها حاکی از آن است که سفیر وئزوئلا در دمشق با انتشار بیانیه‌ای شرکت کشورش در این نمایشگاه‌ را نشانه ای از حمایت کاراکاس از مردم و دولت سوریه به رهبری بشار اسد توصیف کرده است.

بنا به این گزارش، کاظم موسوی رئیس بخش ایران در نمایشگاه دمشق تاکید کرده است که جمهوری اسلامی همانند سال‌های قبل یکی از فعال‌ترین شرکت کنندگان در این نمایشگاه است و این نشان دهنده ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

به گفته وی در سال جاری نیز ایران حضور پررنگی در بازار خودرو سوریه خواهد داشت و زمینه قرارداد‌های مشترک تجاری و اقتصادی بین ایران و سوریه نیز فراهم است. 

نظر شما :