مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۳۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۴۷۵۳ اخبار اصلی
در این ستون می خوانیم: ادامه فیلم ضدایرانی «300» ساخته می شود، دویچه‌وله کار دست بازیگر زن ایرانی داد، اعطای نشان مبارزه با تروریسم به سفیر ایران و...
مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی
ادامه فیلم ضدایرانی «300» ساخته می شود

 

استودیو برادران وارنر اعلام کرد نوام مورو را برای کارگردانی «300: نبرد آرتمیزیا» انتخاب کرده که ادامه‌ای بر فیلم «300» است.

به گزارش خبرآنلاین، این کارگردان متولد اسرائیل که سال 2008 فیلم «آدم‌های باهوش» را کارگردانی کرد، برای ساخت «300: نبرد آرتمیزیا» (با نام قبلی «خشایارشا») با جام کولت-سرا (کارگردان فیلم «ناشناس» با بازی لیام نیسن) رقابت داشت.

«300: نبرد آرتمیزیا» بر مبنای تازه‌ترین رمان گرافیکی فرانک میلر ساخته می‌شود. خشایارشا پادشاه ایران و ضدقهرمان فیلم «300» شخصیت اصلی این رمان است، هرچند این‌بار شخصیت او به مراتب محوری است. او که پس از مرگ پدرش داریوش در جستجوی جایگاه خدایگان است، با تمیستوکل سردار آتنی وارد جنگ می‌شود. داستان چند سال را دربرمی‌گیرد، اما مرکز داستان نبرد آرتمیزیوم است که سال 480 پیش از میلاد روی داد. 

 

دویچه‌وله کار دست بازیگر زن ایرانی داد

 

آتی‌نیوز نوشت: ارتباط با رسانه‌های خارجی کار دست بازیگر جوان سینمای ایران، پگاه آهنگرانی داد. این درحالی است که 2 سال قبل وقتی این بازیگر برای پوشش اخبار جشنواره‌ای سینمایی راهی آلمان شده بود روزنامه‌ کیهان خطاب به پگاه آهنگرانی نوشت:« مواظب باشد وقتی به آلمان می‌رود وطن‌فروشی نکند.»

دویچه‌وله درباره دستگیری پگاه آهنگرانی نوشته است؛ ساعت ۸ شب یکشنبه ۱۹ تیرماه، ۴ مرد و یک زن وارد خانه پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما و فیلمساز، شده و او را به همراه یک سری از وسایلش با خود بردند. این اتفاق زمانی افتاده که وی در منزلش تنها بوده است. بنا برهمین اطلاعات، این بازیگر سینما تا شامگاه 22 تیرماه در اختیار ماموران بوده و سپس به نیروهای امنیتی تحویل شده است. این درحالی است که منیژه حکمت، فیلمساز و مادر پگاه آهنگرانی، تا کنون درباره ناپدید شدن دخترش یا دستگیری او هیچگونه مصاحبه‌ای نکرده است.

ماجرای پگاه آهنگرانی از چندین روز قبل آغاز شد، زمانی که زمزمه‌ها حاکی از آن شد که او برای پوشش اخبار جام جهانی زنان قرار است به آلمان برود و با دویچه‌وله آلمان همکاری کند. وی قرار بود از تاریخ ۴ تا ۱۲ جولای (۱۳ تا ۲۱ تیرماه) مشاهدات خود را از بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان در دویچه وله منتشر کند.

پگاه آهنگرانی درباره تبعات دعوتش به آلمان به دویچه‌وله گفته است: یک روز قبل از سفر به آلمان، از طرف وزارت اطلاعات با خانم آهنگرانی تماس گرفته شده و به او گفته شده که به فرودگاه نرود وگرنه در همانجا دستگیر خواهد شد. به همین دلیل وی از سفر به آلمان منصرف شد.

 البته دویچه‌وله درباره علت دستگیری پگاه آهنگرانی به نکته‌ای دیگر هم اشاره کرده است. این رسانه خارجی نوشته است: پگاه آهنگرانی در کنار بازیگری فیلم‌های مستند نیز می‌سازد. عنوان آخرین اثر او "ده‌‌نمکی‌ها" است که به زندگی مسعود ده‌نمکی، از رهبران حزب‌الله که اخیرا به فیلم‌سازی روآورده، می‌پردازد. این فیلم چند هفته پیش در تلویزیون فارسی‌ بی.‌بی.‌سی پخش شد. پگاه آهنگرانی به چند تن از دوستانش گفته بود که به این دلیل توسط وزارت اطلاعات مورد بازخواست قرار گرفته است.

 

اعطای نشان مبارزه با تروریسم به سفیر ایران

 

مدال «مبارزه با تروریسم» از سوی سازمان رزمندگان ارتدکس و مرکز ملی «ضد ترور» روسیه به محمود رضا سجادی سفیر ایران در مسکو اعطا شد.

سمیکوف رئیس سازمان رزمندگان ارتدکس و سرلشگر اینارکایف مشاور رئیس اداره کل «اف اس کا» از سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند. طی این ملاقات به مناسبت فعالیت چشمگیر ایران در جهت تقویت حسن همجواری با روسیه و مبارزه با تروریسم بین المللی مدال «مبارزه با تروریسم» به محمود رضا سجادی سفیر ایران در روسیه اعطا شد.

 

بریتانیا یک هواپیمای ایرباس ایران را توقیف کرد

 

سایت بولتن‌نیوز گزارش داد هواپیمای ایرباس «ماهان» در فرودگاه بیرمنگام به دستور مقام‌های بریتانیایی توقیف شده است.

براساس این گزارش «هواپیمای ایرباس آ ۳۱۰–اف a ۳۱۰-f - ojhh پارک شده در محوطه شماره ۸۱ فرودگاه بیرمنگام به دستور دادگاه بریتانیا توقیف شده است.»

این سایت افزوده که توقیف هواپیمای مذکور با درخواست کمپانی «gecas» که «راه حل‌های سرمایه‌گذاری و همچنین فاینانس خرید هواپیما را انجام می‌دهد»، صورت گرفته است.

 بولتن‌نیوز اضافه کرده است: «سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ شرکت هواپیمایی ماهان که توسط دلالی به نام وحید علاقه‌بند خریداری شده بود٬ اکنون در فرودگاه امام زمین‌گیر شده‌اند.»

 

نیروگاه اتمی بوشهر احتمالا تابستان به بهره برداری می رسد

 

به گزارش خبرگزاری "ایتار تاس" به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه روسیه، نیروگاه اتمی بوشهر طبق برنامه در حال ساخت است و احتمالا در تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

این منبع گفت: همه چیز طبق برنامه پیش می رود. ما انتظار داریم که تمام تلاش های ما در مورد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر برای تقویت رژیم منع گسترش سلاح های هسته ای موثر خواهد بود.

 

مرز خسروی موقتا بسته شد

 

فرماندار قصر شیرین گفت: با هدف تامین امنیت و بررسی و رفع مسائل پیش آمده مرز خسروی از امروز تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود. تا زمان بازگشایی مرز، کاروان های زیارتی برای رفتن به عتبات می توانند از مرز مهران استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزان خانقینی به تصور کاهش میزان آب دریافتی خود از روخانه الوند به دلیل برداشت بیش از حد ایرانیان، به مسئولان خود فرصت داده بودند تا این مسئله پیگیری شود. به دنبال این موضوع آنها یک هفته فرصت قائل شده بودند و اعلام کرده بودند که در صورت حل نشدن موضوع از حضور و عبور زائران ایرانی جلوگیری خواهند کرد.

وی گفت: این فرصت ۲۷ تیرماه به پایان رسید و مسئولان ایرانی با هدف جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، امروز مرز را بستند تا در فرصتی که مرز بصورت موقت بسته است با مسئولان عراقی رایزنی کرده و مسئله را حل کنند. البته کامیون ها و تریلرهای حامل کالاهای صادراتی برای عبور از مرز مشکلی ندارند و فقط کاروان های زیارتی نمی توانند از این مرز عبور کنند.

 

شورای نگهبان موجب آرامش مردم است

 

عبد‌النبی نمازی امام جمعه کاشان گفته است «اگر جایی مثل شورای نگهبان نباشد تا بر روند امور نظارت و از آرای مردم حفاظت کند، آنگاه مردم بی‌تفاوت می‌شوند زیرا احساس می‌کنند جایی نیست که از رأی آنان صیانت کند.»

به گفته وی «حضور شورای نگهبان سبب آرامش مردم است و مردم با وجود همین شوراست که احساس می‌کنند مکانیزم و سازمان سالمی وجود دارد که می‌تواند از آرای آنان در عرصه‌های انتخاباتی حفاظت کند.»

 

کشف 42 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

 

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از 42 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار حمید فهیمی راد در حاشیه بازدید معاون دبیر کل سازمان ملل از کشفیات مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان گفت: مقابله با مواد مخدر هزینه های هنگفتی برای ایران دارد و افراد زیادی برای مقابله با این بلای خانمانسوز جان خود را از دست داده اند.

به گفته وی، از ابتدای انقلاب تاکنون هزار و 560 نفر در این استان به شهادت رسیده اند و 929 نفر در این راه به درجه جانبازی نایل آمده اند.

 

نظر شما :