صدرنشینی البرادعی در نظرسنجی ریاست جمهوری مصر

۲۹ تیر ۱۳۹۰ | ۲۰:۰۵ کد : ۱۴۷۶۱ سرخط اخبار
آخرین نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی شورای نظامی حاکم بر مصر نشان می دهد: "محمد البرادعی" با کسب 68 هزار رای بیشترین شانس برای ریاست جمهوری مصر پس از سقوط مبارک را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، در این نظرسنجی مدیرکل سابق آژانس که از شخصیتهای معتدل  و میانه رو در مصر محسوب می شود با اختلاف 20 هزار رای از نزدیک ترین رقیبش در جایگاه نخست قرار دارد.

نظرسنجی انجام شده از سوی شورای نظامی حاکم بر مصر نشان می دهد که "محمد سلیم العوا" که گفته می شود به اخوان المسلمین وابستگی دارد با 48 هزار رای در رتبه دوم است.

در این نظرسنجی که در آن نام 18 نامزد وجود دارد، اخیرا "ایمن نور" از فعالان برجسته مصری به رتبه سوم با 35 هزار رای ترقی پیدا کرده و "عمروموسی" دبیرکل سابق اتحادیه عرب نیز با سقوط چند پله ای به رتبه هفتم نزول کرده است.

 


به ترتیب البرادعی، حازم صلاح، ایمن نور، عمروموسی و عمرسلیمان

همچنین "عمر سلیمان" رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی مصر با 31 هزار رای، "احمد شفیق" نخست وزیر سابق با 27 هزار رای، "حازم ابوصلاح اسماعیل" نامزد اسلامگرا با 25 هزار رای و  عمروموسی با 15 هزار رای در رده های چهارم تا هفتم قرار گرفته اند.

القدس العربی در ادامه نوشت: تاکنون در این نظرسنجی 274 هزار و 357 نفر شرکت کرده اند که نشان می دهد با گذشت 5 ماه از سقوط مبارک و افزایش فشارهای مردمی بر شورای نظامی حاکم در زمینه تحقق اهداف انقلاب، جریانهای لیبرال مصری حداقل در شبکه اینترنت، توانسته اند از دیگر رقبا پیشی بگیرند.

نتایج نظرسنجی اخیر نشان می دهد اگر جریانهای اسلامگرا با هم ائتلاف کنند می توانند البرادعی را جاگذاشته و با خلق یک شگفتی ریاست جمهوری مصر پس از مبارک را از آن خود کنند. بر این اساس اگر سلیم العوا و حازم صلاح با هم ائتلاف کنند آرای آنها به آرایشان به 73 هزار  رای می رسد که از البرادعی بیشتر است.

این در حالی است که اخیرا البرادعی دیداری با برخی مقامات ارشد اخوان المسلمین داشته است. گفته می شود وی در این دیدار درباره حمایت اخوان از وی در انتخابات ریاست جمهوری گفتگو کرده است.



نظر شما :