آغاز محاکمه جاسوسان موساد در مصر

۲۴ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۵۴۴۵ سرخط اخبار
مصر محاکمه یک شهروند اردنی و یک اسرائیلی را به اتهام جاسوسی علیه امنیت ملی این کشور آغاز کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره، عبدالمجید محمد، دادستان کل مصر، بشار ابراهیم ابوزید، شهروند اردنی و "أوویرا هراری"، یک افسر موساد را به جاسوسی علیه دولت مصر متهم کرد.

به گزارش این سایت، تحقیقات دادستان کل امنیت ملی نشان می‌دهد که متهمان با ردیابی مکالمات بین‌المللی مصر از طریق اینترنت امکان شنود این مکالمات و استفاده از اطلاعات تمام بخش‌های کشور را برای موساد فراهم کرده‌ بودند و به رغم اینکه ابراهیم أبوزید در حال حاضر برای انجام تحقیقات به دادگاه تحویل داده شده است، پلیس مصر هنوز موفق به دستگیری هراری نشده‌ است.

از سوی دیگر، تحقیقات صورت گرفته علیه أوویرا هراری که در حال حاضر تحت پیگرد قرار دارد، نشان می‌دهد که وی ابراهیم ابوزید را مجبور کرده است که با شناسایی کارمندان مصری بخش پیگیری مکالمات و ارائه خدماتی نظیر خرید دستگاه‌ها و تجهیزات رژیم صهیونیستی برای این افراد، به جاسوسی برای موساد بپردازند.

در همین راستا، "إیلان گرابیل" با تابعیت اسرائیلی و آمریکایی به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر شده است. وی افسر موساد است.

همچنین رسانه‌های رسمی مصر نیز اعلام کرده‌اند که گرابیل برای جاسوسی در مصر و با هدف خدمت به منافع اقتصادی و سیاسی این رژیم به مصر آمده بود.

این در حالی است که آویگدور لیبرمان، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، این اتهام علیه گرابیل را رد کرده است.



نظر شما :