بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در باره سفر صالحی به مسکو

۲۵ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۵۴۸۳ سرخط اخبار
وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به دفتر ایرنا نمابر شد، اعلام کرد: طرفین در این دیدار درباره طیف گسترده ای از همکاری های دوجانبه و نیز مسایل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر و گفت وگو می کنند.
این بیانیه حاکی است: وزیر خارجه ایران در سفر به مسکو همچنین با همتای روس خود درباره برنامه هسته ای این کشور گفت وگو می کند.
وزیر امور خارجه ایران امشب در راس هیاتی برای مذاکره و تبادل نظر با مقام های روسیه در زمینه مناسبات دوجانبه و نیز شرایط حاکم بر فضای منطقه و جهان از قبیل تحولات کشورهای عربی خاورمیانه و نیز بحران مالی جهانی به مسکو سفر می کند.
سفر وزیر امور خارجه ایران به روسیه در محافل سیاسی و رسانه های خبری این کشور بازتاب گسترده ای داشته و آنان این اقدام را نشانه آغاز دور جدیدی از توسعه و تعمیق روابط ایران و روسیه به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه ارزیابی کرده اند.
کارشناسان سیاسی روسیه با اشاره به دامنه گسترده همکاری های مسکو- تهران و فرصت ها و تهدیدهای مشترک ژئواستراتژیکی دو کشور، تحرک دیپلماتیک در مناسبات دوسویه را گامی در راستای تامین منافع ایران و روسیه می دانند.
تحلیلگران سیاسی با اشاره به سفر روز گذشته ' نیکلای پاتروشف' دبیر شورای امنیت روسیه به تهران و دیدار صالحی از روسیه از افزایش ترددهای دیپلماتیک بین دو کشور به عنوان نشانه های چشم انداز مثبت در روابط دو کشور یاد می کنند.

نظر شما :