طرح گام به گام را به طور کامل و رسمی دریافت نکرده‌ایم

۲۵ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۳ کد : ۱۵۴۸۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به ایران و دیدار با مقامات کشورمان اظهار کرد: در رابطه با طرحی که از سوی روسیه به عنوان طرح گام به گام مطرح شده است تاکنون به طور رسمی چیزی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان از دریافت طرح گام به گام روسیه از سوی ایران و موافقت ایران با آن خبر داده است، با توجه به سفر دبیر شورای امنیت روسیه به ایران آیا ایران این طرح را دریافت کرده است؟ گفت: ما طرح کامل و رسمی در رابطه با آنچه از سوی روسیه در قالب یک طرح برای فعالیت هسته‌یی صلح آمیز ایران مطرح شده است، دریافت نکرده‌ایم.

وی گفت: سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران در راستای توسعه‌ همکاری‌های بلند مدت و دو جانبه و با توجه به اهمیت دو کشور و همسایه بودن‌شان صورت می‌گیرد. بحث‌های مهمی در رابطه با طرح‌ها و همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی می‌تواند در دستور کار مذاکرات مسئولان ایران و روسیه باشد.

وی ادامه داد: در سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران تحولات منطقه به ویژه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز مرور می‌شود و همچنین درباره همکاری‌های چند جانبه و موضوعات بین‌المللی بحث‌هایی صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که آمریکا قصد دارد در استراتژی جدیدی تحریم‌های شدید‌تر اقتصادی علیه ایران را به کار گیرد به ویژه در این استراتژی بانک مرکزی ایران مورد هدف قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها در طول ‌٣٣ سال گذشته دنبال کرده‌اند نتیجه قابل توجهی برای آنها نداشته و امری تکراری و بی‌نتیجه است. این اقدامات برای تحت فشار قرار دادن ملت ایران است، اما تاثیری در روند رشد کشور ما ندارد. ما یاد گرفتیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و محدودیت‌ها را به عنوان انگیزه‌ی جدی‌تر از سر راه برداریم. برای ملت ایران این اقدامات آمریکا ارزشی ندارد و ما مسیر خود را دنبال می‌کنیم.

مهمان‌پرست سفر صالحی به مسکو که همزمان با سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تهران است را در راستای دو کشور بزرگ ایران و روسیه برشمرد و افزود: در این سفر همکاری‌های مهمی که می‌تواند در چارچوب مسائل دو جانبه و بین‌المللی مورد بحث قرار گیرد مورد توجه است.

سخنگوی وزارت خارجه خبر دستگیری نفر دوم گروهک تروریستی پ.ک.ک را رد کرد و گفت: خبری که در این رابطه منتشر شد، صحت ندارد، متاسفانه خبرگزاری‌هایی که نسبت به انتشار این خبر اقدام کردند دقت کافی نداشتند.



نظر شما :