سوخت ایرانی راکتور تهران تا پایان سال آماده می‌شود

۲۶ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۲۵ کد : ۱۵۵۳۱ سرخط اخبار
رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با وضعیت رآکتور تهران به لحاظ تامین سوخت اورانیومی با غنای 20 درصد گفت: هم اکنون این رآکتور به لحاظ تامین سوخت مشکل چندانی ندارد ولی سوخت تولید داخل برای آن تا پایان امسال آماده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون عباسی امروز چهارشنبه  در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت سوخت رآکتور اتمی تهران با غنای 20 درصد گفت: رآکتور تهران فعلا به اندازه کافی سوخت جهت فعالیتهای تحقیقی و یا تولید رادیودارو دارد .

وی در عین حال تصریح کرد: ما فعلا به صورت موقت فعالیت رآکتور اتمی تهران را با همین میزان سوخت تداوم می بخشیم ولی تلاش داریم که تا آخر امسال مجموعه های اولیه سوخت مورد نیاز برای این رآکتور را تولید کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در رابطه با راه اندازی نیروگاه بوشهر گفت: این نیروگاه در مرحله پیش راه اندازی بوده و آزمایش های اولیه بر روی رآکتور و توربین آن در حال انجام است و به تولید 40 درصد برق نزدیک می شویم.

وی با اعلام اینکه احتمالا اواخر ماه رمضان به صورت آزمایشی برق تولیدی رآکتور تهران به شبکه وصل شده و سپس قطع می شود، تصریح کرد: احتمالا افتتاح رسمی اواخر آبان یا آذرماه امسال خواهد بود که با حضور مسئولین کشور روسیه و کشور خودمان برگزار می شود.

عباسی همچنین در رابطه با مرحله پیش راه اندازی نیز گفت: مراسم این مرحله نیز با حضور همتای روسی اینجانب برگزار خواهد شد.

وی در خصوص ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: آزمایش هایی که هم اکنون قبل از راه اندازی در حال انجام است ارتباطی با ایمنی خود رآکتور نداشته و به توربین نیروگاه باز می گردد و باید تاکید کنم که نیروگاه اتمی بوشهر به لحاظ ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.



نظر شما :