روسیه: از احمدی‌نژاد «بله» گرفتیم

۲۶ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۵۵۳۴ سرخط اخبار
رئیس‌جمهوری ایران با استقبال از پیشنهاد روسیه برای حل و فصل گام به گام مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی آمادگی تهران برای همکاری در این زمینه را اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "محمود احمدی نژاد" رئیس‌جمهوری ایران پیشنهاد روسیه برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور را پذیرفت.

احمدی نژاد روز سه‌شنبه در دیدار با "نیکولای پاتروشیف" دبیر شورای امنیت روسیه در تهران گفت: جمهوری اسلامی از پیشنهاد روسیه در خصوص حل و فصل گام به گام مسائل هسته‌ای ایران استقبال می‌کند و آماده ارائه پیشنهاد برای همکاری در این زمینه است.

پاتروشیف در سفر خود به تهران با "سعید جلیلی" دبیر شورای امنیت ملی ایران، "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه و همچنین رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. مسائل هسته‌ای ایران، بخصوص توسعه همکاری تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و گروه «1+5» در مرکز توجه این مذاکرات قرار داشت.

لازم به ذکر است، پیش از این مقامات آمریکایی اعلام کرد که با علاقه نتیجه سفر دبیر شورای امنیت روسیه به تهران با هدف کمک به حل و فصل مسائل هسته‌ای ایران را دنبال خواهد کرد.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در سفر اخیر خود به واشنگتن اعلام کرده بود که مسکو مخالف به انزوا درآوردن ایران است و معتقد است که حل و فصل مسائل هسته‌ای ایران تنها از طریق همکاری امکان پذیر خواهد بود. به گفته وی، حل این مشکل نیازمند اقدام «گام به گام» است.



نظر شما :