ایران حملات رژیم اسرائیل به غزه را محکوم کرد

۲۹ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۵۵۹۰ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حملات نیروهای رژیم اسرائیل را به فلسطینیان روزه‌دار و بی‌دفاع نوار غزه و مرز رفح که منجر به کشته و زخمی‌شدن تعدادی از مردم بی‌گناه شد، به شدت محکوم کرده است.

به گزارش پرس تی وی رامین مهمان‌پرست هدف از این اقدام تروریستی رژیم اسرائیل را فرافکنی از مشکلات داخلی خود دانست.

فلسطین اشغالی در هفته‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده علیه سیاست‌های تل‌آویو بوده است و صدها هزار تظاهرکننده در اعتراض به هزینه‌های سنگین زندگی به ویژه بالا رفتن سرسام آور قیمت مسکن تظاهرات کرده و خواستار عدالت اجتماعی شده‌اند.

در همین حال، بعضی از معترضان اسرائیلی می‌گویند، تنها چند قدم با یک انقلاب اجتماعی که منجر به سقوط ائتلاف حاکم در اسرائیل می‌شود، فاصله دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین انحراف افکار عمومی منطقه و جهان از اوضاع سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه در آستانه برگزاری مراسم روز جهانی قدس را از دیگر دلایل این حملات بر شمرد.

در روز جهانی قدس که همه ساله هم‎زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به اشغال قدس از سوی اسرائیل، دست به تظاهرات می‌زنند.

مهمانپرست از مجامع و سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه نهادهای مدافع حقوق بشر خواست تا ضمن محکومیت این اقدام ضد بشری، تمامی مساعی خود را به‌منظور مقابله با تداوم این گونه اعمال غیر انسانی در اراضی فلسطینی به کار گیرند.

در حملات پنج‌شنبه و جمعه (27 و 28 مرداد) جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، دست‌کم 16 فلسطینی کشته شدند.

به گفته منابع پزشکی، شماری کودک که بعضی از آن‌ها تنها سه سال سن داشتند، در میان کشته‌ها دیده می‌شوند.

رژیم اسرائیل مدعی است این عملیات را در پاسخ به حملات یک گروه شبه‌نظامی موسوم به کمیته مقاومت مردمی فلسطین، در شهر ایلات نزدیک دریای سرخ در جنوب سرزمین‌های اشغال‌شده انجام می‌دهد که منجر به کشته‌شدن هشت اسرائیلی شد.

اسرائیل می‌گوید، مهاجمان از نوار غزه وارد سرزمین‌‌های اشغال‌شده شده‌اند اگر چه کمیته مقاومت مردمی فلسطین که به حماس ارتباطی ندارد، دست داشتن در این حادثه را رد کرده است.

در همین حال، جنبش مقاومت اسلامی حماس که دولت منتخب مردم فلسطین در نوار غزه به شمار می‌آید، به رژیم اسرائیل درباره ادامه حملات به غزه هشدار داده است .

نظر شما :