قذافی: امکان ندارد تسلیم شویم

۳۰ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۵۶۲۴ سرخط اخبار

در حالی که رهبر لیبی خواهان حرکت میلیونی مردمی این کشور برای آزادسازی لیبی شد سیف الاسلام قذافی تسلیم شدن در برابر انقلابیون را محال خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، معمر قذافی، رهبر لیبی در یک پیام صوتی که از طریق تلویزیون رسمی این کشور منتشر شد، عنوان داشت: به یاران خود که در برابر حمله شورشیان علیه طرابلس ایستادند و این موش‌ها را از بین بردند، تبریک می‌گویم.

وی در ادامه افزود: آنها تنها شورشیانی هستند که از شهری به شهر دیگر حرکت کرده و مدعی هستند کنترل این شهرها را به دست گرفته‌اند.

قذافی همچنین عنوان داشت: آنها از شهرهای منطقه الجبل الغربی مانند موش فرار می‌کنند. جوانان لیبی به سر معمر قذافی، انقلاب عزت و کرامت قسم می‌خورند.

وی در ادامه افزود: شورشیان لیبی مردم را می‌ترسانند و آنها را مجبور می‌کنند تا فرزندان خود را به جبهه‌های درگیری بفرستند. این شورشیان نماینده ملت لیبی نیستند.

قذافی همچنین عنوان داشت: شورشیان موجود در طرابلس گروهی هستند که از مساجد برای اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند. مردم لیبی باید به صورت میلیونی برای آزادسازی لیبی و پایان دادن به این نمایش کمدی حرکت کنند.

وی در ادامه افزود: مرگ یکباره برای مردم بهتر از مرگ تدریجی است. ما از نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه نیز انتقاد داریم. او نفت لیبی را به سرقت می‌برد. رهبر لیبی همچنین عنوان داشت: هدف کشورهای غربی از حمله به لیبی دستیابی به چاه‌های نفت این کشور است.

از سوی دیگر سیف‌الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی در یک پیام صوتی عنوان داشت: شورش در لیبی به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی در ادامه افزود: امکان ندارد تسلیم شویم و پرچم سفید را بالا ببریم.

سیف الاسلام همچنین عنوان داشت: تمام جنگ‌هایی که شورشیان و نیروهای ناتو در لیبی به راه انداخته‌اند با شکست روبه‌رو شد. از مردم لیبی می‌خواهم پیروزی‌های خیالی و پوچ اعلام شده از سوی این شورشیان را باور نکنند.

پسر معمر قذافی همچنین عنوان داشت: ما با تسلیم شدن مخالفیم. قذافی و سیف الاسلام چنین تصمیمی نخواهند گرفت و این تصمیم، تصمیم ملت لیبی است.

وی در ادامه افزود: جایگاه غیرنظامی و نظامی ما خوب است. کسانی که داوطلب شدند زیاد هستند و شرایط در هر ماه بهبود می‌یابد.

سیف الاسلام همچنین عنوان داشت: شکاف‌های بوجود آمده در میان نیروهای وابسته به پدرم به دلیل اقدامات کشورهای غربی و فریفتن رهبران نظامی بوده است.

وی در ادامه افزود: نیروهای وابسته به نظام توانستند مخالفان را در بسیاری از شهرها با وجود حمایت نیروهای ناتو از آنها و استفاده از سلاح‌های بسیار پیشرفته سرکوب کنند.

سیف‌الاسلام همچنین عنوان داشت: نیروهای ناتو در برابر ارتش و ملتی ساده و معمولی صف آرایی کرده‌اند. این شورشیان قصد دارند با استفاده از مزدوران نیروهای ویژه انگلیس با ما بجنگند.

وی در ادامه افزود: فرانسه، انگلیس و آمریکا چیزی را در درگیری در لیبی از دست نمی‌دهند چرا که این کشورها از اصول اخلاقی پیروی نمی‌کنند، بلکه تنها کسی که در این میان ضرر می‌کند، ملت لیبی است.

سیف الاسلام همچنین عنوان داشت: ما پیروز خواهیم شد و از سرزمین خود بیرون نخواهیم رفت.



نظر شما :