مجله هفته/ اوباش‌ لندن را دولت بریتانیا سازماندهی کرده بود

۰۴ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۵۷۳۲ اخبار اصلی
چندی است معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با ارائعه تحلیل هایی درباره وضعیت منطقه و جهان، به چهره ای خبرساز و جذاب برای رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده است.
مجله هفته/ اوباش‌ لندن را دولت بریتانیا سازماندهی کرده بود
دیپلماسی ایرانی: این هفته سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تحلیلی از حوادث و رخدادهای اخیر انگلیس و گسترش روند تحولات و انقلاب‌های مردمی منطقه خاورمیانه در اروپا ارائه داد. وی گفت:

·         نگرانی و واهمه کشورهای اروپایی از سرایت آنچه در انگلیس رخ داد، اینک احتمال تجربه پائیزی انفجارهای اجتماعی را فراروی دولت‌های حاکم قرار داده است.

·         امروز انتشار اخبار و گزارشاتی مبنی بر بروز ناآرامی‌هایی در دیگر کشورهای اروپایی، بویژه اروپای غربی در اعتراض به بحران اقتصادی، بیکاری، شکاف عمیق بین قشر اقلیت ثروتمند و اکثریت فقیر و بی‌عدالتی و تبعیض به امری متداول تبدیل شده است و رسانه‌های غیر وابسته بخش قابل توجهی از صفحات خود را به اینگونه حوادث اختصاص داده‌اند.

·         ظلمی که دیروز در تونس و مصر به سقوط بن علی و حسنی مبارک منجر شد مسلما فردا در اروپا و آمریکا هم تکرار خواهد شد و آنچه در روزهای گذشته شهرهای مهم انگلیس را در بر گرفت، با وجود سانسور شدید در برخی از ایالت‌های آمریکا نیز مشاهده می‌شود و این مسیر برگشت‌ناپذیر همچنان ادامه خواهد داشت.

·         نتیجه استمرار حرکت انقلاب اسلامی نه تنها تحولات و خیزش‌های مردمی را در منطقه راهبردی خاورمیانه و شمال آفریقا به همراه داشت بلکه هم اینک مردم جوامع غربی نیز دست رد به سینه دولت‌های خود و سیاست‌های آمریکایی در قلب اروپا می‌زنند.

·         جهان غرب، رفتارهای دوگانه و حمایت‌های آشکار آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی از تروریسم جهانی، ایجاد سلطه و اختاپوس اقتصادی و سیاست‌های تنفرآمیز، آستانه تحمل مردم را به پایان رسانده و آنها را به صحنه اعتراض کشانده است.

·         موج خشم ملت‌های اروپایی علیه حاکمان خود جرقه‌های انفجار بزرگی که ممکن است دودمان لیبرال دموکراسی آمریکایی را زودتر از موعد قابل انتظار به با دهد را زده است.

·         دیوید کامرون دقیقاً همان اظهاراتی را بیان می‌کرد که رسانه‌های این کشور در برخورد با معترضین برگزیده بودند. اوباش، وطن‌فروش، جنایتکار و بی‌فرهنگ خواندن از جمله القاب و صفت‌هایی بود که نخست‌وزیر انگلیس با چاشنی خشم، نفرت، تهدید و ترس، نثار معترضان می‌کرد و همواره سعی داشت آنان را به برخورد با اشد مجازات هشدار دهد. ‌این درحالی بود که برخی اخبار، اطلاعات و قرائن تائید می‌کند اقلیت اوباش تحت سناریوی مشخص با سازماندهی دولت انگلیس و هماهنگی رسانه‌های دولتی به منظور خدشه‌دار نمودن حرکت مردمی به میدان آمده بودند تا ماهی‌گیری همزمان کامرون و رسانه‌های وابسته را میسر سازند.

·         اظهارات و هشدارهای اخیر بسیاری از نهادها و شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی مانند سارکوزی، اوباما، مرکل، کلینتون، جک استراو، چامسکی، صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا در مورد وخامت اوضاع اقتصادی، قریب‌الوقوع بودن بحران فروپاشی منطقه «یورو» را محتمل ساخته است.

·         بروز ناآرامی‌ها در اروپا و آمریکا زیاد هم نباید غیر منتظره باشد چرا که دولت‌های حاکم به جای صرف میلیاردها دلار، یورو و پوند برای مردم خود آن را صرف لشکرکشی و جنگ‌افروزی در افغانستان، عراق و اکنون در لیبی و نیز اجرای پروژه‌های تروریستی و مقابله با ملت‌های حق‌طلب و ظلم‌ستیز می‌کنند و امروز این فریاد جامعه آمریکایی و اروپایی است که به رهبران خود می‌گویند برای بهبود اوضاع داخلی و شرایط اقتصادی و معیشتی و جلوگیری از تکرار و تداوم ناآرامی‌ها، هزینه جنگ‌های خارجی را قطع کنید.

·         بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که قیام‌‌های مردمی، دیگر کشورهای قاره سبز را در برخواهد گرفت و این نگرانی هم اکنون کابوس رهبران و دولت‌های اروپایی شده است و قرائن و شواهد نیز اروپا را آبستن حوادثی از جنیس حوادث انگلیس و پدید آمدن انفجارهای اجتماعی احتمالی در پائیز آینده می‌داند.

·         پس از آنکه دل‌های آماده ملت‌های مسلمان در منطقه، پذیرای فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی ملت ایران و الگوپذیری از انقلاب اسلامی شد «نه بزرگ» مردم اروپا به سیاست‌های حاکمان خود که سالیان سال شاهد فریبکاری آنها در سیاست‌های داخلی و خارجی بوده‌اند بیانگر این حقیقت است که پیام نظام اسلامی و گفتمان جهانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اینک جامعه غرب را به شدت تحت‌تاثیر قرار داده است و این همان نقطه وحشتی است که سردمداران نظام سلطه 33 سال است برای جلوگیری از ظهور آن سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در عرصه جنگ سخت، نیمه سخت و نرم علیه مردم ایران کرده‌اند.

·         نظام کنونی انگلیس، فرتوت و دارای پوسیدگی‌های زیادی است و مردم خواهان برانداختن آن و ایجاد تغییرات اساسی هستند. رژیم حاکم قادر نخواهد بود برای دراز مدت در برابر خواست و اراده افکار عمومی مقاومت کند و این حق مردم است که نظامی را که نمی‌خواهند براندازی کنند.

 

نظر شما :