مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۰۴ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۵۷۳۳ اخبار اصلی
در این بخش می خوانید: کردستان عراق ورود محصولات ایران را ممنوع کرد، قطع رابطه با بریتانیا به مصلحت نیست، ایران پنج فروند هواپیمای ایرباس می‌خرد و...
مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی
کردستان عراق ورود محصولات ایران را ممنوع کرد

 

به گزارش انتخاب، رئیس گمرک مرز حاج عمران کردستان اعلام کرد که بر اساس دستور وزارت اقتصاد این منطقه، ورود بسیاری از تولیدات کشاورزی ایران به کردستان ممنوع است. وی در ادامه گفت: علت این امر، تشویق کشاورزان کرد برای افزایش تولیدات کشاورزی شان است.

این در حالی است که چندی پیش، مقامات کردستان عراق دفاتر تعدادی از شرکت های ایرانی در این منطقه را به دلیل نداشتن مجوز، تعطیل کردند.

 

قطع رابطه با بریتانیا به مصلحت نیست

 

حسین سبحانی‌نیا عضو هیات ‌رئیسه مجلس گفت با توجه به ملاحظاتی که از سوی دستگاه‌های امنیتی ایران در زمینه قطع رابطه با بریتانیا وجود دارد، این اقدام در شرایط کنونی به مصلحت نیست و به جای آن، «طرح کاهش رابطه» مورد توافق قرار گرفته است.

 

بلاروس تولید نفت در ایران را متوقف می کند

 

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، به گفته یک نماینده شرکت "بلاروس نفت"، بلاروس تولید نفت در ایران را متوقف می کند. این نماینده افزود: "این پروژه جهت تولید نفت در میدان جوهر به پایان می رسد". وی درباره دلایل این طور تصمیم چیزی نگفت.

به گزارش خبرگزاری خارتیا-97 بلاروس، اختلافات بین شرکت های نفت ایران و بلاروس باعث متوقف شدن تولید نفت شده است.

 

«جبهه پایداری»‌‌ همان مسجد ضرار است

 

علی مطهری در گفتگو با سایت فرارو، تاسیس «جبهه پایداری» را شبیه تاسیس مسجد ضرار در صدر اسلام دانست و گفت اعضای این جبهه برداشتی افراطی از ولایت‌ فقیه داشته و به آزادی بیان هم اعتقاد ندارند.

وی افزود: تاسیس جبهه پایداری را شبیه تاسیس مسجد ضرار در صدر اسلام می‌بینم. امروز نیز عده‌ای با تاسیس جبهه پایداری، به نام وحدت، تفرقه ایجاد می‌کنند.

مطهری اظهار داشت که اعضای جبهه پایداری «ولایت فقیه را تقریبا به معنی تعطیل عقل می‌دانند و می‌توان گفت قائل به آزادی بیان هم نیستند.»

 

مهاجرت بدون بازگشت 85 درصدی زنان پرستار از ایران

 

احمد نجاتیان معاون فرهنگی، روابط عمومی و بین الملل سازمان نظام پرستاری ایران می گوید که 85 درصد پرستاران مهاجرت کرده زن و تنها 15 درصد مرد هستند و پرستاران ایرانی پس از مهاجرت به کشور باز نمی گردند.

به گزارش خبرآنلاین، نجاتیان می افزاید آمار فرم های صادره ما برای متقاضیان اشتغال در خارج از کشور نشان می دهد طی شش ماه گذشته 100 نفر از پرستاران موفق به گرفتن پذیرش اشتغال در خارج کشور شده اند و صدور گواهی تایید صلاحیت حرفه ای خود را از سازمان نظام پرستاری درخواست کرده اند. دریافت گواهی تایید صلاحیت حرفه ای آخرین مرحله اشتغال پرستاران در خارج از کشور محسوب می شود. بنابراین می توانیم ادعا کنیم 100 نفر از پرستاران ما طی 6 ماه گذشته به خارج از کشور مهاجرت کرده اند.

 

ایران پنج فروند هواپیمای ایرباس می‌خرد

 

تامین مالی خرید پنج فروند هواپیمای ایرباس 600- A300 به میزان 914 میلیارد و 250 میلیون ریال متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان از طریق انتشار اوراق اجاره ماهان از اول شهریور ماه کلید می‌خورد.

رضا نمک شناس معاون مالی و اداری شرکت هواپیمایی ماهان سیاست این شرکت را استفاده از هواپیماهای اروپایی به جای توپولوف عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 38 فروند هواپیمای عملیاتی در اختیار داریم.

وی افزود: در اسفندماه سال گذشته برای اولین بار با انتشار 29 میلیارد تومان اوراق اجاره صکوک یک فروند هواپیمای ایرباس خریداری کردیم که به زودی با دریافت مجوز به ناوگان هوایی این شرکت می پیوندد.

 

رونمایی از نسل جدید موشک‌های کروز در روز صنعت دفاعی    

 

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی نسل جدیدی از موشک های کروز با برد بلند در روز صنعت دفاعی خبر داد.

مهندس محمد اسلامی با بیان اینکه در این روز وزارت دفاع یک موشک کروز با برد بلند را به مردم معرفی خواهد کرد، تصریح کرد: این موشک نسبت به موشک‌های کروز قبلی دارای برد بلندتری است که تحولی در موشک‌های کروز محسوب می شود.

وی افزود: موشک‌های کروز در سقف پروازی و ارتفاع مشخص از سطح به هدف برنامه‌ریزی شده اصابت می‌کنند. این موشک‌ها با یک برنامه‌ریزی دقیق، سریع و برق آسا دشمن را مورد هدف قرار می دهند.

 

ایران ۱۵۰ هزار روحانی در جنگ نرم کم دارد

 

محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد جمهوری اسلامی برای پیشبرد دفاع در جنگ نرم ۳۵ هزار مسجد و ۱۵۰ هزار روحانی کم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا٬ نقدی روز یکشنبه در جمع گروهی از بسیجیان گفت که مسجد پناهگاه انسان‌هایی است که بخواهند خود را از تیر و ترکش جنگ نرم دشمن صیانت کند.

 

ایران واردات 14 میلیون لیتر بنزین در روز را آغاز کرده است

 

ناصر سودانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران می گوید که وزارت نفت در شرایط فعلی و به علت برخی مشکلات دستور واردات بنزین به کشور را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر سودانی با تائید خبر واردات روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین به کشور گفت: دستور واردات بنزین به کشور به دو علت مهم صادر شده است و به طور حتم این واردات موقتی خواهد بود.

 

وی افزود: بنزین تولید داخل به علت اکتان پائینی که دارد، کیفیتی مطلوبی ندارد و برای بهتر شدن کیفیت این بنزین باید با بنزین با اکتان بالا مخلوط شود.

وی، بالا بردن کیفیت بنزین تولید داخل را یکی از علت های اصلی از سرگیری واردات بنزین به کشور اعلام کرد.

 

انتقاد فرمانده مرزبانی ایران از توقیف طولانی شناورهای ایرانی

 

سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا با انتقاد از توقیف طولانی مدت شناورهای ایرانی متخلف در کشورهای عربی گفت: لنج های خارجی در صورت ورود غیرمجاز به آب های ما در کمتر از یک هفته پس از تشکیل پرونده آزاد می شوند.

ذوالفقاری اضافه کرد: متاسفانه در حوزه توقیف لنج ها و شناورها با موضع گیری های متفاوتی روبرو هستیم. در کشورهای حوزه خلیج فارس در صورتی که شناورهای ما به اشتباه وارد آب های آنها شوند یا صید غیر مجاز کنند با توقیف های طولانی مدت و جریمه‌های سنگین مواجه می شوند.

 

سفر یک هفته ای رسایی برای تبلیغ مذهبی در آلمان

 

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس و از حامیان محمود احمدی نژاد، به عنوان مبلغ مذهبی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی عازم کشور آلمان شده است.

 

نظر شما :