انگلیس از سوریه عذرخواهی کرد

۲۳ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۸ کد : ۱۷۰۳۷ سرخط اخبار
سفیر سوریه در لندن اعلام کرد که مقامات وزارت خارجه انگلیس به دلیل اهمال در حمایت از سفارت سوریه در این کشور عذرخواهی کردند.

به گزارش «فارس» سامی الخیمی سفیر سوریه در لندن اعلام کرد که دیدارش با مقامات وزارت خارجه این کشور که روز گذشته برگزار شد، دوستانه بود.

الخیمی با اشاره به حمله اخیری که در لندن به سفارت سوریه صورت گرفت و مقامات امنیتی انگلیس در حمایت از آن کوتاهی نشان دادند، تاکید کرد که این کشور برای این موضوع عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شام پرس سوریه، الخیمی تاکید کرد که در این دیدار که انگلیس از سوریه عذرخواهی کرد، موضوعات دیگری مانند اذیت شدن سوری‌ها از طرف کارمندان سفارت نیز بررسی شد.

الخیمی در پیامی به سوری‌های مقیم انگلیس اعلام کرد: «جفری آدامز» مدیر سیاسی وزارت خارجه انگلیس تاکید کرد که [اقدام] تخریب[کارانه‌ا]ی از این قبیل دیگر روی نخواهد داد و متعهد شد که طبق مسئولیت کشور میزبان در قبال هیئت‌های دیپلماتیک، خسارت مالی آن جبران شود.

در ادامه تشدید فشارهای غرب به سوریه به بهانه ناآرامی در سوریه که نتیجه فعالیت گروهک‌های مسلح از ماه مارس گذشته تاکنون است، چندی پیش سفارت سوریه در چند کشور اروپایی هدف حملات برخی افراد تحت پوشش معترضان سوری قرار گرفت و سوریه به دلیل اهمال کشورهای میزبان در اجرای وظایف خود، از آنان انتقاد کرد.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه چندی پیش با اشاره به این موضوع، مسئولیت تامین امنیت هیئت‌های دیپلمات در این کشورها را بر عهده کشورهای میزبان دانست.

نظر شما :