وزیر دفاع جدید انگلیس منصوب شد

۲۳ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۷۰۴۰ سرخط اخبار
در پی استعفای وزیر دفاع انگلیس، نخست وزیر این کشور، "فیلیپ هاموند" وزیر حمل و نقل را جایگزین لیام فاکس کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در پی استعفای "لیام فاکس" وزیر دفاع انگلیس به دلیل افزایش فشارها و انتقادهای گسترده افکارعمومی و رسانه های این کشور از شیوه مدیریت وی در وزارت دفاع، "دیوید کامرون" نخست وزیر بریتانیا "فیلیپ هاموند" وزیر حمل و نقل را به عنوان وزیر جدید دفاع بریتانیا انتخاب کرد و "جاستین گرینینگ" وزیر اقتصاد در امور خزانه داری را نیز جایگزین هامون کرد.



فاکس در نامه استعفای خود نوشت : منافع شخصی ام را با فعالیتهای دولت اشتباه گرفتم و هم اکنون با تاسف فراوان تصمیم گرفتم تا از سمت خود به عنوان وزیر دفاع انگلیس استعفا دهم.

کامرون نیز در پاسخ به این نامه نوشت : اگرچه بسیار باعث تاسف است که فردی همچون شما از مقام خود استعفا دهد، اما این استعفا را می پذیرم و متوجه دلایل آن هستم.

نخست وزیر انگلیس در ادامه این نامه نوشت : در شش سال گذشته همکاری نزدیکی را با یکدیگر داشتیم و عضو فعال دولتم در تمام این مدت بودید. همچنین از تلاشهای شما برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان توسط رژیم معمر قذافی و ارائه راهکارها برای مقابله با کسری بودجه قدردانی می کنم.

رفاقت بیش از حد لیام فاکس با یکی از دوستان سابق خود و حضور او در اغلب جلسات مهم نظامی این کشور و همچنین مذاکرات دبی سبب شد تا دولت کامرون با موج جدیدی از انتقادها روبرو شود.

این شخص "آدام وریتی" نام دارد که در چند سفر خارجی همراه فاکس حضور داشته که مهمترین آنها سفر به دبی بود. وریتی اقدام به چاپ کارت ویزیت برای خود کرده و بر روی آنها خود را مشاور وزیر دفاع انگلیس معرفی کرده است.

در همین رابطه نخست وزیر انگلیس توضیح وزیر دفاع این کشور را درباره حضور وریتی، هنگام عقد قرارداد تسلیحاتی در دبی به عنوان نماینده وزارت دفاع خواستار شده بود.

نظر شما :